کد خبر: ۲۱۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰
در این مطلب، تعدادی از شایع‌ترین نگرانی‌های سلامت در بین زنان معرفی شده است.
ناطقان: در طول زندگی، مشکلات سلامت، زنان و مردان را به یک اندازه تهدید می‌کند، اما برخی از مشکلات سلامت هم هستند که بیشتر در زنان مطرح می‌شوند و مردان زیاد درباره آن‌ها احساس نگرانی نمی‌کنند. به گفته دکتر «کیرا ریسکینا»، استادیار بخش پزشکی عمومی دانشگاه پنسیلوانیا، مشکلات سلامتی که بر زنان تأثیر می‌گذارند، غالباً نتیجه پیری و افزایش سن است.

مشکلات قلبی، عروقی
طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، بیماری‌های قلبی وعروقی قاتل شماره یک زنان است. هنگام حمله قلبی، معمولاً سمت چپ بدن بی‌حس و احساس تنگی قفسه سینه ایجاد می‌شود. اما براساس اعلام انجمن قلب آمریکا (AHA) حمله قلبی در زنان، خود را با علایم متفاوتی نشان می‌دهد و همین موضوع معمولا به تشخیص نادرست منجر می‌شود. علایم حمله قلبی در زنان می‌تواند شامل تهوع، درد فک یا یک ناراحتی جزئی باشد.

مسائل مربوط به بارداری
مشکلات سلامت مادر ممکن است در دوران بارداری تشدید شود و سلامتی مادر و فرزندش را تهدید کند. آسم، دیابت و افسردگی درصورت نبود مدیریت صحیح می‌تواند به مادر و کودک در دوران بارداری آسیب برساند. بارداری همچنین می‌تواند باعث کاهش تعداد گلبول‌های قرمز مادر شود و وضعیتی به نام آنمی یا کم خونی را ایجاد کند.

سرطان سینه
سرطان سینه، تهاجمی‌ترین نوع سرطان در بین زنان است. این مشکل در میان زنان کشور‌های توسعه یافته به دلیل طول عمر بیشتر زنان در این جوامع، شایع‌تر است. انجام معاینه سالانه بعد از ۴۰ سالگی اهمیت زیادی دارد.

بیماری‌های خودایمنی
طبق اعلام انجمن بیماری‌های مرتبط با خود ایمنی آمریکا، ۷۵ درصد افرادمبتلا به بیماری خودایمنی را زنان تشکیل می‌دهند.

پوکی استخوان
پوکی استخوان باعث ضعف و شکنندگی استخوان‌ها می‌شود. عواملی مانند افزایش سن، مصرف دارو‌های خاص، ورزش نکردن و پایین بودن شاخص توده بدنی می‌تواند باعث بروز این بیماری که بیشتر در میان زنان شایع است، شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین