کد خبر: ۲۱۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
ژاپن یک پرواز چارتر را برای برگرداندن اتباع خود از شهر ووهان چین اختصاص داد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، با رسیدن آمار قربانیان ویروس کشنده کرونا به ۱۰۶ تن، ژاپن یک پرواز چارتر را برای برگرداندن اتباع خود از شهر ووهان چین به این کشور اعزام کرد.

خبرگزاری کیودو گزارش داد هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ در ساعت ۸ بعدازظهر به وقت محلی فرودگاه هانیدا توکیو را به مقصد چین ترک کرد. بنا به اعلام رسانه‌های ژاپنی این هواپیما قرار است ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه به وقت محلی به فرودگاه هانیدا بازگردد.

پیشتر وزیر خارجه ژاپن در جمع خبرنگاران اعلام کرد این پرواز می‌تواند ۲۰۰ مسافر را به این کشور برگرداند با این حال در ادامه افزود نزدیک به ۶۵۰ شهروند ژاپنی امیدوارند که به این کشور بازگردند.

این مقام وزارت خارجه ژاپن گفت دولت در حال برنامه‌ریزی برای تدارک پرواز‌های بیشتر در روز چهارشنبه برای برگرداندن شهروندان خود از ووهان است. وزیر خارجه ژاپن گفت هماهنگی‌های لازم با مقامات چین برای انتقال اتباع خود به فرودگاه ووهان صورت گرفته است.

بنابر اعلام این مقام دولتی ژاپن اولین پرواز به سوی ووهان چین امشب انجام شده که در آن ماسک، لباس‌های محافظ و دیگر وسایل مورد نیاز برای مردم چین و اتباع ژاپن ارسال می‌شود. یک پزشک و دو پرستار برای انجام معاینات پزشکی در این پرواز حضور دارند. افراد مشکوک به علایم ویروس کرونا به محض ورود به فرودگاه هانیدا به بیمارستان منتقل خواهند شد.

شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین که حدود ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد شروع شده است. در مجموع حدود چهار هزار و پانصد نفر به این ویروس آلوده شده‌اند که بخش عمده آن‌ها در چین هستند. طبق آخرین آمار رسمی، تاکنون ۱۰۶ نفر بر اثر آلوده شدن به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

چین از گسترش کمربند بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کشنده کرونا در ووهان خبر داد، تدبیری که نتیجه آن قطع ارتباط ۵۶ میلیون نفر با دنیاست. پنج شهر دیگر استان هوبئی در مرکز چین به ۱۳ شهری که قبلا در قرنطینه قرار گرفتند، افزوده شدند. بر اساس این تدبیر، حمل و نقل عمومی به مقصد این شهر‌ها متوقف می‌شود و بزرگراه‌های منتهی به آن‌ها بسته می‌شوند.
برچسب ها: ژاپن ، اتباعش ، چین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین