کد خبر: ۲۱۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
یک متخصص زنان و زایمان گفت: استعمال سیگار توسط زنان باردار و اطرافیان آن‌ها عوارض جبران ناپذیری بر سلامت جنین دارد.
ناطقان: مهراندخت نکاوند متخصص زنان و زایمان اظهار کرد: سیگار حاوی مواد شیمیایی مانند: سیانید، سرب و انواع ترکیبات سرطان زای دیگری است که تاثیر ناگواری بر سلامت افراد دارد.

او در ادامه افزود: تنها منبع تغذیه جنین جریان خون مادر  است. زنانی که در دوران بارداری سیگار استعمال می‌کنند سم موجود در دود سیگار را وارد جریان خون خود کرده و باعث انتقال این سموم به جنین می‌شوند.

نکاوند بیان کرد: استعمال سیگار در دوران بارداری سلامت جنین و مادر را به خطر انداخته و رشد جنین را متوقف می‌کند.

او افزود: نوزادانی که در دوران جنینی بیشتر در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند با وزن کم به دنیا آمده و دو برابر بیشتر از سایر نوزادان در معرض خطر سندرم مرگ ناگهانی هستند. همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی،  آلرژی و آسم در بزرگسالی آن‌ها را تهدید می‌کند.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: نوزاد مادرانی که در دوران بارداری سیگار مصرف می‌کنند به عفونت گوش میانی دچار شده و بیشتر در معرض خطر بروز بیماری‌های قلبی و سرطان هستند.

عوارض دود سیگار بر جنین تنها از طریق استعمال سیگار توسط مادر به وجود نمی‌آید بلکه مصرف سیگار توسط اطرافیان مادر نیز تمام این اثرات ناگوار را بر جنین خواهد داشت.
سیگار، مهم‌ترین عامل زایمان زودرس

نکاوند گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل  زایمان زودرس مصرف سیگار در زنان باردار است. وجود نیکوتین و افزایش مونوکسیدکربن در جریان خون مادر که تنها منبع تغذیه جنین است باعث زایمان زودرس خواهد شد.

این متخصص زنان و زایمان بیان کرد: سیگار حاوی موادی مانند کارسینوژن است که موجب آسیب دیدگی DNA می‌شود. مونوکسیدکربن موجود در دود سیگار عامل اصلی مرگ سلول‌ها به شمار می‌رود.

او در پایان اظهار کرد: عوارض دود سیگار بر جنین تنها از طریق استعمال سیگار توسط مادر به وجود نمی‌آید بلکه مصرف سیگار توسط اطرافیان مادر نیز تمام این اثرات ناگوار را بر جنین خواهد داشت.
برچسب ها: سیگار ، سلامت ، جنین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین