کد خبر: ۲۱۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده، حدود6 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کشنده «کرونا» مبتلا شده‌اند و 130 نفر نیز در چین جان خود را از دست دادند.
ناطقان: طبق جدیدترین آمار و ارقام، تعداد قربانیان ابتلا به ویروس کشنده «کرونا»، امروز (چهارشنبه) در چین به ۱۳۲ تن افزایش یافت و حدود ۱۵۰۰ نفر جدید به جمع مبتلایان به این ویروس اضافه شدند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، روز سه‌شنبه، تعداد مبتلایان به ویروس کشنده کرونا در سراسر جهان، چهار هزار و ۵۲۰ تن اعلام شده بود که با آمار جدید به بیش از ۶ هزار تن افزایش یافتند.

در پی شیوع گسترده این ویروس کشنده، ژاپن اعلام کرد که شهروندان خود را از شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» که مرکز شیوع این ویروس است، خارج کرده است.


از طرف دیگر، چندین کشور نیز در تلاش هستند تا شهروندان خود را از ووهان خارج کنند و در همین راستا، یکی از مقام‌های آمریکایی اعلام کرد که یک هواپیمای چارتر آمریکا امروز، ووهان را ترک کرد. با اینحال مشخص نیست که سرنشینان این هواپیما شامل چه افرادی می‌شده است.

«الکس آزر» وزیر بهداشت آمریکا اعلام کرد: «تمامی گزینه‌ها برای مقابله با شیوع این بیماری ویروسی از جمله محدود کردن سفر باید روی میز قرار گیرد».

برخی منابع آگاه اعلام کردند که کاخ سفید به صورت روزانه نشست‌هایی را در خصوص شیوع این ویروس کشنده و همچنین نظارت بر پروازهای چین-آمریکا برگزار می‌کند.

با اینحال، یکی از مقام‌های ارشد دولت ترامپ اعلام کرده است که هیچ درخواستی از خطوط هوایی آمریکا برای تعلیق پروازها به چین یا بالعکس مطرح نشده است.

طبق گزارش رویترز، کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد که با افزایش ۲۶ نفری تعداد قربانیان ابتلا به ویروس کرونا از روز گذشته، تعداد تلفات این ویروس در چین به ۱۳۲ نفر افزایش یافت که تقریباً همگی آنها از استان هوبی هستند که چند روز است در قرنطینه قرار دارد. تعداد مبتلایان به این ویروس نیز با افزایش یکهزار و ۴۵۹ نفری به پنج هزار و ۹۷۴ تن افزایش یافتند.

آمار و ارقام نشان می‌داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین از پنج هزار و ۳۲۷ نفر عبور کرده است.  موارد جدیدی از ابتلا به این ویروس در سراسر جهان گزارش شده‌اند که شامل آلمان می‌شود که چهار مورد ابتلا به این ویروس در این کشور گزارش کرده است.

برخی کارشناسان بر این باورند که این ویروس به خطرناکی ویروس «سارس» که در بین سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ شیوع پیدا کرده بود و به مرگ ۸۰۰ تن منجر شد و همچنین به خطرناکی ویروس «مرس» که از سال ۲۰۱۲ به مرگ بیش از ۷۰۰ نفر منتهی شد، نیست.
منبع: مشرق
برچسب ها: آمار ، ویروس ، کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین