کد خبر: ۲۱۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
در “هفته نهم بارداری” جنین شما اندازه یک دانه زیتون است اگر چه او این روزها دست و پاهای خود را حرکت می دهد ولی شما فعلا آن را حس نمی کنید.
ناطقان: در هفته نهم، کوچولوی شما بزرگتر از یک زیتون سبز رنگ است و در حدود یک اینچ طول دارد. قسمت سر بیشتر توسعه یافته است ، هرچند هنوز هم شبکه وار و تور مانند هستند. انگشتان دست و پا در حال حاضر قابل مشاهده هستند. این چیزی است که در نه هفته بارداری از آن انتظار می رود.
 
هفته نهم بارداری
اندازه جنین در هفته نهم
 
بچه 9 هفته ای چه کاری انجام می دهد؟
 در هفته نهم، تمام اندام های ضروری کودک شما شروع به رشد کرده اند. در عرض چند هفته، نوزاد شما به طور رسمی به عنوان یک جنین معرفی می شود، و اگرچه او شروع به حرکات دست و پا می کند، شما آنها را برای مدت کوتاهی احساس نخواهید کرد .
 در حال حاضر، به علت فعالیت مغزی که اتفاق می افتد، سر نوزاد شما هنوز بزرگتر از بدن اوست. جدا از این، او بیشتر و بیشتر در حال شباهت پیدا کردن به یک انسان کوچک است و اکنون دم خود را از دست داده است.
 
کار های هفته 9 بارداری
جنین در هفته نهم بارداری
 
اگر در هفته جاری به ملاقات دکتر بروید، ممکن است حتی قادر به شنیدن ضربان قلب کودک خود را به وسیله ی یک داپلر - یک دستگاه سونوگرافی باشید . اگر صدای ضربان قلب را نمی شنوید، این بدان معنا نیست که چیزی اشتباه است، فقط این که کودک شما در حالت خاصی در رحم شما قرار دارد. به هر حال، تا این لحظه، اگر چه کروموزوم های کودک شما قطعا دختر یا پسر بودن را تمیز داده اند ، اما آلت تناسلی هنوز بصورت "هم جنس" است. از هفته نهم، او شروع به تشکیل ژنوتیپ خاص دختر یا پسر خواهد کرد.
 
هفته نهم بارداری چی بخورم
تصویر جنین در هفته نهم بارداری
مادر و جنین در هفته نهم بارداری
بدن من در 9 هفته بارداری چه کاری انجام می دهد؟
 این کاملا طبیعی است که، در چند هفته اول بارداری احساس خستگی می کنید، اما وقتی به تغییرات بزرگ فیزیولوژیکی، ذهنی و احساسی فکر می کنید، آیا تعجب برانگیز است که شما نیاز به خوابیدن و لم دادن بیشتری دارید؟
 بدن شما در تمام طول روز برای تغذیه و رشد جنین کار می کند، همچنین بارداری میزان متابولیسم و هورمون شما را افزایش داده است، که به نوبه خود میزان قند خون و فشار خون شما را کاهش می دهد.
 
تکرر ادرار در هفته نهم بارداری
 جنین نه هفته ای در شکم مادر
تکرر ادرار در هفته نهم بارداری
در مورد نحوه مقابله با خستگی بارداری در اینجا بیشتر بخوانید.
 اگر بیشتر احساس خواب آلودگی و خستگی میکنید ، سعی کنید در سمت چپ خود بخوابید ، زیرا دراین حالت ازمسدود شدن رگ های خونی که به رحم میروند جلوگیری شده و اجازه می دهد که خون بیشتری به کودک شما برسد.
 
 به این علائم توجه کنید :
تکرر ادرار:
به هنگام ادرار کردن و پس از پایان آن به جلو خم شوید و کمی فشار بیاورید تا مثانه کاملا خالی شود .
باز هم تلاش کنید تا کاملا ادرار خود را تخلیه کنید که مجددا نیاز به دستشویی پیدا نکنید.
چرا که دراین حالت فرصت بیشتری را برای استراحت و خواب خواهید داشت .
 
رطوبت پستان:
همانطور که داشتن خواب کافی سخت نیست ، مشکل اصلی در سینه های شما پدید می آید که باعث سفت ترشدن پستان های شما میشود .این کاملا طبیعی است که در این زمان سینه های شما بسیار حساس شوند ، توصیه میکنیم از سینه بند های ورزشی استفاده کنید و ببینید که آیا کمکی میکند یا خیر .
 
بادکردن و گاز روده :
 یکی از علائمی که معمولا با دکتر خود درمیان نمیگذارید همین گاز های روده است که از علائم بسیار طبیعی ونرمال بشمار میرود .
برای جلوگیری از این حالت ، حجم غذای خود را کم کرده تا از پرشدن دستگاه گوارش جلوگیری شود .
 
مراقبت های بارداری
مشکلات مادر باردار در هفته نهم
 
کارهای هفته نهم بارداری

میان وعده ها را نگه دارید:اطمینان حاصل کنید که کودک کوچک شما همه ی چیز ی که او نیاز دارد برایش تامین میشود ، به همین جهت برروی داشتن میان وعده های کوچک و مغذی تمرکز داشته باشید .
این می تواند به نداشتن حالت تهوع نیز کمک کند و میزان قند خون شما را بالا نگه دارد.
 
یک جعبه Rennies را خریداری کنید:
آنتی اسیدها، در حین بارداری بی خطر هستند و می توانند به نداشتن سوزش معده ی شما کمک کنند.
 
با پزشک خود صحبت کنید:
اگر شما بیش از 35 سال دارید یا شرایط ژنتیکی خاصی دارید، اکنون وقت آن است که با پزشک خود درباره آزمایش های ژنتیکی مشترک صحبت کنید.
 این می تواند بین هفته 10 تا 13 انجام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین