کد خبر: ۲۱۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
داماد رئیس‌جمهوری آمریکا که هیچ تجربه‌ای در عرصه سیاست خارجی نداشته است، با دفاع از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه گفت، با مطالعه ۲۵ کتاب به شفافیت درباره مساله اسرائیل - فلسطین دست یافته است!
ناطقان: به نقل از بیزنس اینسایدر، جارد کوشنر، مشاور و داماد رئیس‌جمهوری آمریکا از طراحان طرح جنجالی "معامله قرن" برای درگیری اسرائیل – فلسطین بود که از سوی اسرائیل مورد استقبال قرار گرفت و فورا از سوی فلسطینیان رد شد.

جارد کوشنر در مصاحبه با اسکای نیوز عربی گفت: سه سال است در این باره این مطالعه می‌کنم. ۲۵ کتاب درباره آن خوانده‌ام، با هر رهبری در این منطقه دیدار کردم، با هر شخصی که در آن نقش داشت، صحبت داشتم.

این سخنان کوشنر با واکنش فوری کاربران آنلاین مواجه شد و مردم این سوال را طرح می‌کردند که آیا صرفا چنین پیشینه‌ای برای حل مسائلی این چنینی کافیست یا خیر. کوشنر از سوی ترامپ مامور شد تا یک طرح عملی برای درگیری اسرائیل – فلسطین بیابد؛ این در حالیست که او جدای از بحث خاورمیانه، هیچ تخصصی در امور خارجی ندارد.

کوشنر پس از اعلام جزئیات معامله قرن در کاخ سفید در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت: این فرصتی بزرگ برای فلسطینیان است. آن‌ها در گذشته سابقه درخشانی در نابود کردن تمام فرصت‌هایی داشتند که در دسترس آن‌ها بوده است!

او با ستایش از طرح رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، بدین ترتیب "مسیری به سمت یک کشور، یک قلمرو مداوم و شرایطی که آن‌ها بتوانند راهی برای استقلال خود داشته باشند" ایجاد می‌شود. او مدعی شد، معامله قرن یک طرح اقتصادی ۵۰ میلیارد دلاری فراهم می‌کند که می‌تواند در رفاه آن‌ها تاثیرگذار باشد!

رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه راهکار دو کشوری را اعلام کرد. این طرح جنجالی، کل قدس را به کنترل رژیم صهیونیستی درمی‌آورد و شهرک‌های اسرائیلی در امتداد کرانه باختری را حفظ می‌کند. ترامپ همچنین مدعی شد که فلسطینیان بیش از دو برابر سرزمینی که اکنون در اختیار دارند، به دست می‌آورند.

کوشنر همچنین در سخنانی از اسرائیلی‌ها خواست تا طرح‌های الحاق شهرک‌ها در کرانه باختری را تا زمان برگزاری انتخابات و حل و فصل بن‌بست سیاسی بلندمدت تل‌آویو اجرایی نکنند. داماد ترامپ چهارشنبه گفت: امیدواریم آن‌ها تا بعد از انتخابات دست نگه دارند و ما با آن‌ها همکاری می‌کنیم تا نتیجه‌ای حاصل شود.  

او در پاسخ به اینکه اگر اسرائیل به الحاق این اراضی اشغالی اقدام کند، مورد حمایت آمریکا قرار می‌گیرد، گفت: آنچه دولت انجام می‌دهد این است که ما با آن‌ها در مورد تشکیل تیم فنی برای شروع مطالعه و ارائه نقشه مفهومی موافقت کرده‌ایم. غور اردن ولی می‌تواند به معنای چیزهای مختلف باشد. و باز هم، من می‌خواهم اطمینان حاصل کنم که همه پارامترها تعریف شده است.

به گفته کوشنر، آمریکا و اسرائیل برای ایجاد یک سند رسمی به "دو ماه" زمان احتیاج دارند، که "هر دو می‌توانیم احساس خوبی داشته باشیم."
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین