کد خبر: ۲۱۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل:
علی اکبر ولایتی افزود: ۱۸۰ سال جنگ صلیبی طول کشید که در نهایت با پیروزی مسلمانان ختم شد. بعد از پایان جنگ جهانی اول وقتی انگلیسی‌ها وارد بیت المقدس شدند اعلام کردند امروز جنگ صلیبی تمام شده اما بوش پدر آغاز جنگ صلیبی را اعلام کرد. امروز هم خواب آشفته رئیس جمهور آمریکا به کابوس تبدیل می‌شود.
ناطقان: علی اکبر ولایتی در نشست خبری با محکوم کردن طرح معامله قرن گفت: امروز جهان اسلام با مسئله مهمی رو به رو است؛ اخیرا رئیس جمهور دروغگو و ریاکار آمریکا با کمک صهیونیست‌ها طرحی را اعلام کرده است که هدف آن تجزیه قدس و زمین‌های اسلامی در راستای اهداف صهونیست‌ها و صلیبی‌ها است.

وی افزود: ۱۸۰ سال جنگ صلیبی طول کشید که در نهایت با پیروزی مسلمانان ختم شد. بعد از پایان جنگ جهانی  اول وقتی انگلیسی‌ها وارد بیت المقدس شدند اعلام کردند امروز جنگ صلیبی تمام شده اما بوش پدر آغاز جنگ صلیبی را اعلام کرد. امروز هم خواب آشفته رئیس جمهور آمریکا به کابوس تبدیل می‌شود. همانطور که بعد از شهادت سردار سلیمانی و ابومهندس فکر می‌کردند جهبه مقاومت و جهان اسلام تضعیف می‌شود این اتفاق رخ نداد و آنها دیدند که با شهادت سرداران مقاومت واکنش‌های عمومی تشدید پیدا کرده آمریکایی‌ها سیلی اول را محکم خوردند و بعد از آن با راهپمایی‌های میلیونی مردم ایران و عراق در تشییع پیکر پاک شهیدان مقاومت مواجه شدند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تاکید بر این که طبق تجربه تاریخی شهادت باعث تقویت جهبه اسلام می‌شود یادآور شد: راهپیمایی‌های بعد از تشییع پیکر این دو شهید در تاریخ کم سابقه بوده آن چه در عراق هم رخ داد قابل توجه بود. مردم عراق یکپارچه و در راس آن مرجعیت آیت الله سیستانی علیه صهیونیست‌ها به میدان آمدند در همین ایام جهبه مقاومت در ادلب به عنوان آخرین پایگاه تروریست‌ها در سوریه موفقیت‌هایی را کسب کرد. رزمندگان بسیار شجاع و افتخار آمیز یمن ضربه‌های کاری به مرتجعان زدند که بی سابقه بوده است آمریکا و صهیونیست ها بدانند که صهیونیست‌ها از منطقه بیرون خواهند رفت همانطور که مقام معظم رهبری پیشنهاد کرد که بعد از ۲۵ سال صهیونیستی در منطقه نیست و فلسطین یکپارچه خواهد شد.

ولایتی با بیان این که یکپارچگی اخیر در بین فلسطینیان در تاریخ بی سابقه است گفت: طرح آمریکایی‌ها باعث اتحاد  و وابستگی‌ مسلمانان شده که این بسیار ارزشمند است. ترامپ همانطور که در این سال‌ها حرکات غیر اسلامی را دنبال می‌کرد در این طرح هم شکست خواهد خورد و خون شهدا باعث تقویت مقاومت در منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره از فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام نام می‌برد در همین باره اخیرا طرحی در سازمان ملل ارائه شده که مورد نظر رهبری است این طرح ۴ مرحله دارد که شامل اعمال حق بازگشت آوراگان فلطسینی به سرزمین اصلی خود، برگزاری همه پرسی بین فلسطینیان، تشکیل نظام سیاسی مورد نظر اکثر مردم فلسطین یعنی حدود ۱۲ میلیون فلسطینی آواره چه در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی و در نهایت برگزاری همه پرسی برای تشکیل نظام سیاسی مورد نظر ساکنان اصلی فلسطین است. بعد از این مراحل راجع به کسانی که بعدا به فلسطین مهاجرت کردند  حکومت مستقر تصمیم گیری می‌کند؛ این عادلانه‌ترین و دموکرات‌ترین طرحی است که درست مقابل طرح ترامپ می‌باشد. ترامپ فکر می‌کند مالک جهان اسلام است و به دنبالش اعلام می‌کند می‌خواهند امنیت اسرائیل را تامین کنند حال این که آنها حتی توانایی تامین امنیت سربازان آمریکایی را در منطقه ندارند و معلوم نیست چطور می‌خواهند امنیت کسانی را تامین کند که سرزمینی را اشغال کردند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل خاطر نشان کرد: صهیونیست‌ها بدانند شهرک‌هایی که پشت دیوارها ساختند تبدیل به حصاری برای آنها خواهد شد که صهیونیست‌ها در داخل سرزمین اشغالی به محاصره می‌افتند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنین در پاسخ به سوالی اظهار کرد: از ابتدای شروع جنگ‌های صلیبی، صلیبی‌ها دنبال اشغال بیت المقدس بودند که موفق نشدند. قطعا آمریکای امروز قوی‌تر از انگلیس بعد از جنگ جهانی اول نیست که حتی دوره افول خود را طی می‌کند. رئیس جمهور آمریکا کسی است که با مشکلات داخلی و خارجی دست به گریبان است و به دنبال راهی برای برنده شدن در انتخابات می‌باشد. آنها بدانند مردم مسلمان جهان یکپارچه علیه آنها ایستادگی  کرده واجازه اجرای این طرح را نمی‌دهند. مسلمانان قوی‌تر خواهند شد؛ حکومت‌های اسلامی هم همین نظر را دارند؛ البته به جز برخی از مرتجعان که حضورشان در کشورشان منوط به نوکری برای آمریکا است.

ولایتی در پاسخ به سوالی درباره رایزنی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس درباره معامله قرن گفت: جمهوری اسلامی ساکت نخواهد نشست. مردم ایران به رهبری مقام معظم رهبری مسئله اول جهان اسلام را فلسطین می‌دانند و هر کاری لازم باشد می‌کنیم؛ از جمله مشورت با کشورهای عربی که همچنان به قضیه فلسطین پایبند هستند.

وی در پاسخ به سوالی دیگری درباره این که برخی معتقدند رونمایی از معامله قرن تیر خلاصی به پیمان اسلو است و برخی از کشورهای عربی هم با این طرح همراهی کردند گفت: برخی از نمایندگان برخی از کشورهای عربی وابسته به غرب، آمریکا و انگلیس در رونمایی از این طرح شرکت داشتند. حضور کشورهای عربی به شدت حضور در پیمان مادرید نبود. به هر حال در هیچ کدام از این پیمان‌ها همچون کمپ دیوید و اسلو شاهد عملیاتی شدن آن نبودیم. ترامپ هم طرح‌هایی می دهد که خودش می داند ضمانت اجرایی ندارد و نمی‌تواند آن را اجرا کند. یکی از این طرح‌ها انتقال سفارت خانه به بیت المقدس بود. جز آمریکا و چند کشور وابسته به آمریکا کسی این کار را انجام نداد؛ دیگری درباره دادن بلندی‌های جولان متعلق به مردم سوریه به صهیونیست‌ها بود؛ این اتفاق هم رخ نداد؛ پس می‌توان گفت چنین پیمان‌هایی از سوی آمریکایی‌ها برای خوشایند صهیونیست‌ها آن هم در انتخابات مطرح می‌شود در نهایت هم تغییری رخ نخواهد داد بلکه باعث تحریک بیشتر مسلمانان جهان برای اتحادشان می‌شود؛ در همین موضوع اخیر هم اتحاد فتح و حماس در تاریخ فلسطین کم نظیر بود. اینها نشان می دهد عمر صهیونیست‌ها به پایان نزدیک است.

وی در پاسخ به سوال دیگری با تاکید بر این که باید از معامله قرن به عنوان فریب قرن نام برد افزود: آن چه رخ داد یک نمایش سیاسی است؛ آمریکایی‌ها در عراق شکست خورده و باید از عراق بیرون روند؛ این مصوبه مجلس عراق بوده که با راهپیمایی میلیونی مردم این کشور همراه شد. همه در عراق خواستار خروج آمریکا از این کشور هستند. آمریکا پایگاهی در منطقه ندارد؛ در سوریه هم پایگاهی ندارد؛ وقتی از عراق بیرون برود باید از سوریه هم خارج شود؛ چون عراق پشتوانه لجستیک سوریه است؛ اگر هم این اتفاق رخ ندهد دولت مبارز سوریه به همراه متحدان جهبه مقاومت بعد از ادلب به شرق فرات رفته و آمریکایی‌ها را از شرق فرات بیرون می‌کند. این اتفاق زودتر از آنی رخ می دهد که آمریکا و صهیونیست‌ها به آن فکر می‌کنند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر این که آیا در آینده شاهد همکاری عملی بین ایران و کشورهای اسلامی برای مقابله با طرح معامله قرن به جای محکوم کردن صرف آن هستیم گفت: فلسفه اصلی تشکیل محور مقاومت، مقاومت در برابر صهیونیست‌ها است؛ طبیعی است باید در گفت و گوها و مصاحبه ها مواضع به روشنی بیان شود؛ موضع جمهوری اسلامی ایران هم روشن است؛ ما این طرح را محکوم کردیم؛ همانطور که دولت و گروه‌های مختلف عراق  و بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی آن را محکوم کردند. باید همبستگی و هماهنگی بین کشورهای اسلامی وجود داشته باشد؛ آن چه در یکی دو روز گذشته در یمن رخ داد پاسخی به خواب آشفته ترامپ و نتانیاهو بود؛ کار آنها بدان معناست که عربستان از یمن بیرون برود و هیچ کشوری جرات تجاوز به یمن را نداشته باشد. من به همه مجاهدان در یمن، لبنان، سوریه، عراق، فلسطین و جمهوری اسلامی ایران درود می‌فرستم.

ولایتی در پاسخ به سوالی دیگری درباره ضمانت اجرای طرح ایران درباره فلسطین گفت: این پیشنهاد که از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح شده منطقی است و هر انسان دموکرات و آزاده‌ای آن را قبول می‌کند؛ چون عده ای با مقاصد صهیونیستی و صلیبی از بیرون آمده و سرزمین‌ها را اشغال کردند ما می‌گوییم که باید اشغالگران خارج شده انتخابات برگزار شود و نبض حکومت در دست فلسطینیان باشد؛ این طرح جنبه عملی هم دارد.

وی ادامه داد: خط مقاومت در ایران و عراق و سوریه و فلسطین تشکیل شده و  ان‌شاءالله به زودی به صورت آشکارتر با یمن همراه می‌شود؛ یعنی در زمانی که اشغالگران سرزمین یمن را رها کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل  در پاسخ به سوال دیگری درباره این که آمریکایی‌ها اصرار به حضور در عراق به خصوص غرب این کشور را دارند گفت: وقتی مجلس عراق رای به خروج آمریکایی‌ها داده یعنی باید از کل عراق خارج شوند؛ شرق و غرب عراق با یکدیگر تفاوتی ندارد؛ البته که آمریکایی‌ها به خاطر ضعف در انتخابات چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند.

وی افزود: بعد از آن که ایران به پایگاه موشکی آنها حمله کرد گفتند که کسی مجروح نشده اما کم کم اعداد مجروحان بالا رفت آن قدر حجم تخریب‌ها زیاد است که نمی‌توانند بازسازی کنند.

ولایتی در پایان گفت: آمریکا شانسی برای ماندن در منطقه ندارد. مردم عراق به عنوان پشتاز در مقاومت خواستار خروج آمریکا از کشورشان هستند اگر بخواهند از تصمیم مردم عراق سرپیچی کنند این مردم عراق خواهند بود که آمریکا را بیرون خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین