کد خبر: ۲۱۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
خانم «اقباله هودوتی» مادر سه فرزند در کوزوو حدود یک ماه پیش به دلیل انتشار یادداشتی در حمایت از فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فیس‌ بوک دستگیر و به بازداشتگاه منتقل می‌شود.
ناطقان: معترضان به حبس یک زن که در کوزوو به طرفداری از سردار سلیمانی در فضای مجازی متهم شده در مقابل سفارت «پریشتینا» در لندن تجمع کرده و خواستار آزادی سریع وی شدند.

در این حرکت اعتراضی شرکت کنندگان شعار نوشته‌هایی را در حمایت از احترام به آزادی بیان و محکومیت اقدام دولت کوزوو حمل می‌کردند. آنها همچنین شعارهایی را علیه دولت تروریستی "دونالد ترامپ " و دنباله روی سایر دولت‌ های جهان از وی سر می‌دادند. در همین رابطه یکی از شعار نوشته‌های معترضین تصویری از ترامپ بود که قلاده سگی که پرچم کوزوو را بر تن داشت ، حمل می کردند.

خانم «اقباله هودوتی» مادر سه فرزند در کوزوو حدود یک ماه پیش به دلیل انتشار یادداشتی در حمایت از فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فیس‌ بوک دستگیر و به بازداشتگاه منتقل می‌شود. دولت پریشتینا هفته اول او را به سلول انفرادی منتقل کرد و با آزادی موقت وی به قید وثیقه مخالف است.

"هودوتی" در فیس‌ بوک ترور سردار سلیمانی را محکوم کرده و هشدار داده بود که از عاملان این اقدام تروریستی انتقام گرفته خواهد شد. وی اینک به ترویج تروریسم متهم است و اگر جرم او در دادگاه ثابت شود ممکن است حداکثر به ۵ سال حبس محکوم شود.

حرکت اعتراضی امروز در مقابل سفارت کوزوو در لندن، با همت کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس و حمایت نهادهای حقوق بشری برگزار شد.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر، بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

دولت انگلیس با وجود حمایت از اقدام آمریکا، قانونی بودن این عملیات را تائید نکرده است. مردم انگلیس نیز تاکنون چند تظاهرات در اعتراض به ترور این فرمانده ایرانی در لندن برگزار کرده‌اند.


منبع:جماران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین