کد خبر: ۲۱۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
مسؤولان جنبش حماس اعلام کردند که رئیس دفتر سیاسی این جنبش تصمیم گرفته است که برای مدتی طولانی که احتمال دارد تا پایان سال جاری میلادی یا سال آتی میلادی باشد، در خارج از نوار غزه بماند.و قصد بازگشت به غزه را ندارد
ناطقان: به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق الاوسط"، منابعی در جنبش حماس اعلام کردند که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تصمیم گرفته است که در قطر بماند و قصد بازگشت به غزه را ندارد و این تصمیم مربوط به اقدامات داخلی جنبش حماس و روابط پیچیده این جنبش در نوار غزه است.

این منابع با تکذیب ادعاهای مربوط به اینکه مصر بازگشت هنیه به غزه را منع کرده باشد، اعلام کردند که در واقع هنیه تصمیم به بازگشت ندارد.

منابع مذکور اعلام کردند که هنیه تصمیم گرفته است که در این مرحله در قطر بماند اما این تصمیم به صورت نهایی نیست و مشخص نیست که خانواده هنیه به وی ملحق خواهند شد یا خیر؟

تاکید جنبش حماس مبنی بر ماندن هنیه در خارج در سایه اخبار درز یافته در خصوص عصبانیت مصر به دلیل سفر او به ایران است.

رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند، مقامات مصر این گونه تصمیم گرفته‌اند که هنیه به دلیل سفرش به تهران و شرکت در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که سوم ژانویه توسط حمله هوایی آمریکا به شهادت رسید، اجازه بازگشت به نوار غزه را نداشته باشد.

منباع فلسطینی نیز اعلام کردند که مصر از این سفر هنیه به ایران راضی نبود اما در نهایت موضوع حل شد.

پیشتر خلیل الحیه، معاون جنبش حماس در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود که مقامات مصری رغبتی به سفر رئیس دفتر سیاسی این جنبش به تهران نداشتند.

الحیه همچنین گفت: حماس موضع مستقل خود را دارد و سفر اسماعیل هنیه به تهران نتایج مثبتی در بعد سیاسی روابط ایران و حماس به دنبال خواهد داشت. حماس به منظور حمایت از مسأله فلسطین به دنبال تقویت روابط خود با کشورهای عربی، اسلامی و جهان است.

هنیه نیز طی سفرش به ایران گفت که قاسم سلیمانی از جنبش حماس و گروه‌های فلسطینی دیگر حمایت نظامی می‌کرد.

حماس می‌گوید، هنیه در خارج برای مدتی باقی خواهد ماند و از آنجا به اداره امور حماس می‌پردازد، هنیه برنامه‌ای مشخص در این اقامت طولانی ندارد و بنا به گفته منابع حماس، او به هر کشوری که از او استقبال شود،‌ سفر می‌کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: هنیه ، حماس ، غزه ، قطر ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین