کد خبر: ۲۲۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
طبق قرار هر سال، مهم‌ترین اتفاقات و حواشی جشنواره فجر را در اختیار شما قرار می‌دهیم.
ناطقان: «روز صفر»، «ابر بارانش گرفته» و «آبادان یازده ۶۰» در سومین روز جشنواره فیلم فجر نمایش داده شدند.

برای آگاهی از متن و حاشیه سومین روز جشنواره فجر با ما همراه باشید.
غافلگیری به سبک فراستی!

مسعود فراستی، منتقدی که بیشتر به خاطر نقدهای منفی‌اش خبرساز شده است با حضوری غافلگیر کننده در نشست خبری «روز صفر»، در تعریف از این فیلم سنگ تمام گذاشت.
این منتقد که از آغاز نشست خبری در میان اهالی رسانه ایستاده بود، به دعوت فرزاد حسنی روی صحنه آمد و در سخنانی کوتاه گفت: «اولین فیلم ملی اکشن ضد امنیتی ایران ساخته و افتخار می‌کنم به اینکه حق مطلب با سینما ادا شد. به بازیگران به ویژه امیر جدیدی، کارگردان و فیلمبردار تبریک می‌گویم، هرچند به تدوین ایراد دارم. به نظرم همه فوق‌العاده بودند و من به سعید ملکان عزیز تبریک می‌گویم. این دهمین فیلم با این مضمون بود اما اولین فیلمی بود که حق مطلب را ادا کرد.»






دزدی در برلین فاش شد!

سعید ملکان در نشست خبری فیلم «روز صفر» شایعه‌ای درباره اینکه دو نفر از عوامل هنگام فیلمبرداری در برلین وسایل فیلمبرداری را برداشتند و آنجا ماندگار شدند را تایید کرد و گفت «یک چیزهایی از ما دزدیده شد ولی بهتر است اسم افراد را نیاوریم چون ممکن است پشیمان شوند و برگردند.»
«روز صفر» چقدر خرج داشت؟



کارگردان «روز صفر» در پاسخ به این سوال که هزینه ساخت فیلم چگونه تامین شده است، گفت: «قرار بود بنیاد فارابی در ساخت مشارکت کند اما پشیمان شدند. قبل از شروع ما مجبور شدیم هزینه را بین دوستان تقسیم کنیم و من هنوز بدهکارم.»
ملکان در مورد سرمایه فیلم گفت: «حدود هشت میلیارد تومان برای این فیلم هزینه شده است.»
«ساعد سهیلی» عبدالمالک ریگی شد




ساعد سهیلی در «روز صفر» ایفاگر نقش عبدالمالک ریگی است. سهیلی درباره این نقش گفت: «خیلی خوشحالم بعد از دو سال دوری از سینما به دلایل شخصی با این فیلم به سینما برگشتم و در اینجا حضور دارم. این نقش توفیق زیادی داشت. وقتی آقای ملکان این نقش را به من پیشنهاد داد برایم خیلی کنجکاوی برانگیز بود که در مورد این نقش تحقیق کنم و بفهمم چگونه یک آدم معمولی که سی‌دی می‌فروشد به اینجا می‌رسد.»
عینک زدن آقای بازیگر سوژه شد



مهدی باقری بازیگر «روز صفر» در نشست خبری این فیلم به طور ناگهانی عینک آفتابی زد که باعث تعجب خیلی‌ها و سوژه عکاسان شد.
کارگردانی که فیلمش را برای هم سلیقه‌هایش ساخت

مجید برزگر، کارگردان آثاری مثل «پرویز» و «فصل باران‌های موسمی» در سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر با فیلم «ابر بارانش گرفته» برای سیمرغ می‌جنگد.
او درباره مخاطب فیلم‌هایش گفت: «من فکر می‌کنم فیلم‌هایم را برای اقلیت و گروه خاموشی که سلیقه‌شان را دوست دارم تولید می‌کنم که البته تعدادشان کم هم نیست. تلاش من در این سال‌ها این چنین بوده و همین مسیر را رفته‌ام.»
بازیگرانی که لوکس نیستند!




«آبادان یازده ۶۰» فیلمی جنگی درباره رادیو آبادان در دوران جنگ تحمیلی به کارگردانی مهرداد خوشبخت است.
علیرضا کمالی درباره انتخاب بازیگران این فیلم گفت: «در خصوص این سوال که می‌گویند چرا ستاره در فیلم نیست؟ باید بگویم ما لوکس نیستیم و ذات فیلم هم به دنبال نشان دادن آدم‌ها و شخصیت‌ها و قهرمان سازی از آن‌ها نبود. در این فیلم انتخاب بازیگران بر اساس شهرت برای فروش نبود. همچنین سازندگان فیلم به دنبال شخص محوری نبودند.»




















نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین