کد خبر: ۲۲۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
طبق قرار هر سال، مهم‌ترین اتفاقات و حواشی جشنواره فجر را در اختیار شما قرار می‌دهیم.
ناطقان:  «آن شب»، «درخت گردو» و «دو زیست» در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر نمایش داده شدند.



برای آگاهی از متن و حاشیه چهارمین روز جشنواره فجر با ما همراه باشید.
ورود خاص مهران مدیری



مهران مدیری با عینک دودی در نشست خبری فیلم «درخت گردو» حاضر شد و در همان ابتدا درباره چرایی این موضوع توضیح داد. مدیری درباره علت این کار گفت: دو شب نخوابیدم و الان هم گریه کردم، به همین دلیل عینک زدم. اظهارات کامل مدیری را در این ویدئو مشاهده کنید.
مدیری از دوران رزمنده بودنش گفت

مهران مدیری در کمتر جایی از حضورش در دوران دفاع مقدس سخن گفته بود اما در نشست خبری «درخت گردو» در پاسخ به خبرنگاری که سوال پرسیده بود زمان جنگ برای رزمنده‌ها تئاتر اجرا می‌کردید و راننده آمبولانس بودید اظهار داشت: نه یک ذره فراتر بود علاوه بر این کارها جنگ جنگدیم. وی در ادامه درباره دلایل قبول این نقش گفت: من در سال ۶۶ در سردشت حضور داشتم و تقریبا بخش بزرگی از این اتفاقات را از نزدیک دیدم. مدیری از عشق خود به مردم کُرد هم بیان کرد: کُردها بسیار شریف، بسیار اهل کتاب، بسیار انسان‌های مهربان و در یک کلام بسیار آدم حسابی هستند.
ویدئو اظهارات مدیری را از اینجا تماشا کنید.
پیمان معادی و شهاب حسینی؛ غایب بزرگ جشنواره


پیمان معادی و شهاب حسینی دو غایب بزرگ چهارمین روز جشنواره فجر بودند.
دلیل غیبت پیمان معادی سفر به خارج از کشور بود. وی در گفت و گوی تلفنی در نشست خبری «درخت گردو» اظهار کرد: دوست داشتم در روایت چنین داستانی مشارکت کنم که به شدت فیلم مهمی است. من این فیلم را عاشقانه بازی کردم. معادی درباره انتخاب شدنش برای این نقش بیان کرد: اگر قرار بود من خودم این فیلم را بسازم شهامت این را نداشتم که خودم را انتخاب کنم.
همچنین محمد حسین مهدویان درباره فشارهای روحی زیادی که معادی تحمل کرد، گفت که پیمان معادی روزهای آخر با قرص و آمپول سر صحنه می‌آمد.
شهاب حسینی هم به دلیل فیلمبرداری در خارج از کشور نتوانست در جشنواره فجر حضور پیدا کند. محمد درمنش، تهیه‌کننده «آن شب» در همین رابطه، توضیح داد: «همه ما موضع شهاب حسینی برای حضور در جشنواره را می‌دانیم اما متاسفانه نتوانستیم زمان را هماهنگ کنیم. ایشان در خارج از کشور، درگیر فیلمبرداری بود و نتوانست در این نشست حضور پیدا کند، اما قرار است ۱۹ بهمن به ایران سفر کند و قطعا برای اکران فیلم در سینما فرهنگ حضور پیدا خواهد کرد.»
چرا «آن شب» در آمریکا ساخته شد؟


تهیه‌کننده «آن شب» درباره علت ساختن این فیلم در آمریکا گفت: همیشه هر فیلمی می‌تواند در هر لوکیشن و با یک استراتژی مشخص ساخته شود. اما یکی از دلایل مهم ساخت آن در آمریکا به این دلیل بود که دوستان ایرانی ساکن آمریکا و بازیگران بتوانند در اقصی نقاط جهان فیلم بسازند و البته محور اصلی یک اثر باشند.
ادعای کپی پلان به پلان



در نشست خبری «آن شب» کوروش آهاری، نویسنده و کارگردان در پاسخ به ادعای خبرنگاری مبنی بر کپی بودن پلان به پلان فیلم از آثار هالیوودی گفت: تنها حرفی که می‌توانم بزنم اینکه سلیقه‌ای است شما می‌توانید سطح داستان را ببینید، می‌توانید عمق داستان را ببینید، من به عنوان یک کارگردان تلاشم را کردم؛ سعی میکنم در فیلم بعدی‌‌ام دزدی نکنم.
ویدئوی این پرسش و پاسخ را از اینجا تماشا کنید.
بازیگری پژمان جمشیدی این‌بار در فیلمی غیر کمدی

در نشست خبری «دوزیست»، پژمان جمشیدی از تجربه جالبش برای بازی در یک نقش غیر کمدی گفت و هادی حجازی‌فر هم بر ریسک پذیری‌اش در قبول نقش‌های متفاوت تاکید کرد.
پژمان جمشیدی درباره نقش‌اش در این فیلم گفت: «خوشحالم که در این نقش بازی کردم. پیشنهاداتی که در سال به من ‌می‌شود اکثرا ژانر کمدی است و حضور در این نقش و فیلم برای من تجربه متفاوتی بود.»
جمشیدی همچنین درباره همبازی بودنش با جواد عزتی هم گفت: «جواد در پشت صحنه بسیار خوب و همراه است و من در دو فیلم «جهان با من برقص» و «دوزیست» تجربه بسیار خوبی با او داشتم.»





























نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین