کد خبر: ۲۲۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
امام جمعه مشهد:
حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی گفت: اینکه بگوییم ۶ مجتهد شورای نگهبان با جناح گرایی حکم می‌کنند مثل این است که بگوییم پیامبر به نفع داماد و پسرعمویش حکم می‌کند؛ این دو حرف همسان هم هستند. فقهای شورای نگهبان به اندازه وزن برخی آقایان نماز شب خوانده‌اند.
ناطقان:حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس ضمن تبریک دهه مبارک فجر و ایام الله پرفضیلت پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در مورد پیروزی انقلاب اسلامی برای آنهایی که جوان هستند و یا میانسال و آن روز را درک نکردند و انقلاب را تنها به روایت تصویر و صدا مورد توجه قرار داده‌اند نقاط خاصی است که در قالب تصویر و صدا نمی‌گنجد و باید به مناسبت این ایام برای آنها توضیح داده شود.

وی ادامه داد: لازم است بدانیم ابزار و عامل اجرایی پیروزی انقلاب چه بود؛ این پیروزی خواست خدا و حاصل رهنمودهای پیامبرگونه امام عزیز ما بود اما عامل اجرایی این پیروزی چه بود؛ تنها عامل اجرایی پیروزی انقلاب خود مردم بودند. فردا روز نیروی هوایی است و همافرانی که ۱۹ بهمن با امام بیعت کردند فقط یک ابزار داشتند که غیرت، همیت و عشق امام و انقلاب بود و وقتی از محضر امام برگشتند کلیه اسلحه خانه‌ها قفل شد و آنها به اسلحه دسترسی نداشتند و لشگر گارد شاهنشاهی وارد پادگان‌ها شدند و خواستند این افراد را قتل عام کنند که مردم فهمیدند و وارد پادگان‌ها شدند.

وی افزود: در شب ۲۱ بهمن تنها سلاح در دست مردم تنها چوب بود. مردم آمدند و با همین سلاح در صحنه حضور پیدا کردند و با دست خالی در مقابل گلوله داغ دشمن تا دندان مسلح ایستادند. مردم به تظاهرات می‌آمدند. یک طرف صف مردم و طرف دیگر گارد شاهنشاهی بود. حضور مردم در صحنه و وجود مردم در عرصه مبارزه، انقلاب را به پیروزی رساند. یعنی پوست و گوشت و استخوان بر گلوله پیروز شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: انقلاب با همه تهاجم‌های دشمن در دوران دفاع مقدس دوام آورد که باز هم عامل اصلی حضور مردم در صحنه بود و آنچه دشمن روی قدرت نظام تحلیل می‌کند روی میزان حضور مردم در صحنه است. توطئه دشمن به دلیل حضور مردم ما در صحنه است و لذا این حضور را باید حفظ کنیم که ابزار انقلاب است و انقلاب ما را ۴۱ سال حفظ کرد. مانور حضور ما در صحنه در روزهای آینده راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی است. امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن همزمان با چهلم شهید سلیمانی شده است و تا به الان شهیدی را سابقه نداشته مردم چهلمش را در کف خیابان بگیرند. حضور شما امسال باید به مراتب بالاتر از سال های قبل باشد.

وی افزود: ما هر سال این ۱۰ شب و لیال عشر را از ۱۲ تا ۲۲ بهمن می‌گرفتیم اما امسال ۲ دهه فجر داریم و دهه فجر دوم ما انتخابات خواهد بود.

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: دشمن در آستانه انتخابات در صدد است تا با القای اینکه این انتخابات، انتصابات و گزینشی است را تبلیغ می‌کند و شما به خدا کی رد صلاحیت از بین بردن رقابت است؟ در مشهد ما ۵ کرسی داریم و برای این کرسی‌ها ۵۲ نفر کاندیدا شده‌اند. دشمن می‌خواهد بیاید مساله مشارکت مردم را در انتخابات از بین ببرد

وی ادامه داد: البته آنچه باعث تاسف است این است که برخی مسئولین با سمت بالا با دشمن هم صدا شوند و انتخابات را تشریفاتی بنامند. رهبر انقلاب در سخنرانی پریروز به یک آیه اشاره کردند و من امروز می‌خواهم این آیه را توضیح دهم. شان نزول آیه این است که در سر معامله‌ای در زمان پیامبر، امیرالمومنین با یکی از اصحاب اختلاف پیدا کردند و امام گفتند باید به پیغمبر مراجعه کنیم و صحابی نپذیرفت که پیامبر قطعا به نفع پسرعمو و دامادش حکم خواهد کرد و در این زمان بود که آیه نازل شد.

وی افزود:  اینکه بگوییم شش مجتهد شورای نگهبان با جناح گرایی حکم می کنند مثل این است که بگوییم پیامبر به نفع داماد و پسرعمویش حکم می‌کند؛ این دو حرف همسان هم هستند. خداوند در آیه بعدی می گوید چرا برخی اینگونه هستند و پاسخ می‌دهد سه علت دارد؛ یا در دلهایشان مریضی است، یا شکاک هستند و یا میترسند خدا و پیامبر حق اینها را از بین ببرند. فقهای شورای نگهبان به اندازه وزن برخی آقایان نماز شب خوانده اند.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین