کد خبر: ۲۲۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
صدر اعظم آلمان امروز(شنبه) یک مقام دولتش را به سبب تبریک گفتن به فرماندار یکی ازایالتها که در انتخاباتی چند روز پیش با کمک راستهای افراطی به این سمت برگزیده شد اخراج کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کریستین هیرته، یک عضو حزب اتحاد دموکرات مسیحی متعلق به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان است که به عنوان کمیسیونر دولت برای قسمت کمونیستی سابق شرق این کشور و همینطور معاون وزیر اقتصاد خدمت کرده است. او امروز در توئیتی نوشت، آنگلا مرکل به او اعلام کرده که دیگر خواهان حضور وی در دولتش نیست. همچنین استفن سایبرت، سخنگوی مرکل هم اخراج او را تایید کرده است.

در انتخاباتی که روز چهارشنبه گذشته در محل پارلمان ایالت "تورینگیا" در شرق آلمان برگزار شد، توماس کمریچ کاندیدای حزب موسوم به حزب دموکراتیک آزاد توانست با کمک حزب راست افراطی "آلترناتیو برای آلمان" به پیروزی رسیده و فرماندار ایالت "تورینگیا" در شرق این کشور شود. این در حالی است که شاخه محلی حزب مرکل در این ایالت هم برخلاف خواسته رهبران سطح کشوری حزب، به این انتصاب کمک کرد. با این حال اقدام کمریچ در پذیرفتن آراء حزب "آلترناتیو برای آلمان" باعث حیرت احزاب راستگرا و بسیاری در حزب راست میانه‌روی خود وی شد و موج فشارها بر او باعث شد کمریچ روز بعد از انتخاب شدنش به این سمت از برنامه خود برای استعفا صحبت کند اما زمان دقیقی برای این استعفا اعلام نکرد.

هیرته که معاون رهبر حزب اتحاد دموکرات مسیحی در شاخه این حزب در ایالت تورینگیا و نماینده پارلمان آلمان است انتخاب شدن کمریچ را به او تبریک گفت.

همچنین سوسیال دموکراتهای شریک با مرکل هم اعلام کردند هیرته نمی‌تواند در این سمت باقی بماند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین