کد خبر: ۲۲۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات پرداخت عیدی به دانشجومعلمان پرداخت.
ناطقان: علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به چگونگی پرداخت عیدی به دانشجومعلمان اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش به‌عنوان یک دستگاه اجرایی در مقام تفسیر قانون نیست و ملزم به اجرای قوانینی هستیم که به تصویب مراجع ذی‌ربط از جمله دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش‌ و پرورش رسیده است.

وی افزود: پرداخت عیدی به دانشجومعلمان بر اساس مصوبه هیأت وزیران است که هر ساله ابلاغ می‌شود و میزان پرداخت در آن به‌طور شفاف توضیح داده می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این مصوبه شرط پرداخت عیدی به کارکنان دولت، اشتغال به خدمت تمام‌وقت است و دانشجو معلمان در وزارت آموزش‌ و پرورش اشتغال به تحصیل‌ دارند و اشتغال به کار محسوب نمی‌شود و براساس این مصوبه و بدون مجوز قانونی ما نمی‌توانستیم عیدی پرداخت کنیم و بخشنامه‌ای که قبلاً به استان‌ها ارسال کردیم براساس بند "1" همین مصوبه بوده است.

الهیار با بیان اینکه در مصاحبه‌های قبلی به جامعه دانشجو معلمان گفته بودم که اگر مجوز قانونی را داشته باشیم، آمادگی پرداخت را داریم، گفت: این موضوع مطرح و پیگیری شد تا اینکه در نامه‌ای که به وزارت آموزش‌ و پرورش داده شد، دانشجو معلمان را مشمول و مصداق بند "1" مصوبه هیأت وزیران دانست و پرداخت عیدی به آنان را جایز عنوان کرد که برای ما حجت است و در حال حاضر همکاران نحوه انجام کار را برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: به دانشجو معلمان مانند سایر کارکنان و به نسبت اشتغال به تحصیلی که دارند، عیدی پرداخت خواهد شد؛ بر این اساس 70 هزار دانشجو معلم مشمول دریافت عیدی هستند که 45 هزار از آنان تمام‌وقت هستند و عیدی کامل دریافت خواهند کرد.

الهیار ادامه داد: 25 هزار نفر از دانشجو معلمان نیمه‌وقت هستند که از اشتغال به تحصیل تمام‌وقت فاصله گرفته‌اند و متناسب با همان و بر اساس مجوزهای موجود پرداخت عیدی به آنان نیز صورت خواهد گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دانشجو معلم تمام‌وقت و نیمه‌وقت، گفت: دانشجو معلم تمام‌وقت دانشجویی است که به‌طور کامل در دانشگاه فرهنگیان اشتغال به تحصیل دارد و دانشجو معلم نیمه‌وقت دانشجویی است که دوران تحصیل وی تمام‌شده و بخش از واحدهای درسی‌اش باقی‌مانده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین