کد خبر: ۲۲۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
محسن رضایی؛
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری المیادین گفت:گمان می‌کنم که آمریکا طی ده سال آینده به شدت ضعیف شود. به مجرد اینکه مردم عربستان ضعف آمریکا نسبت به سابق را احساس کنند در این کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس انقلاب خواهد شد. فروپاشی بین المللی آمریکا از غرب آسیا آغاز خواهد شد و ایران پرچمدار اخراج آمریکا از منطقه خواهد بود.
ناطقان: محسن رضایی» در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری المیادین گفت: تمام پایگاه‌های آمریکا تحت نظر ماست. ناوهای هواپیمابر تحت سیطره ماست و می‌دانیم چند کشتی دارند. حتی هنگامی که نظامیان آمریکایی به هتل‌ها در کویت و بحرین می‌روند ما آنها را زیر نظر داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین افزود که اطلاعات ایران از نظامیان آمریکایی در منطقه بسیار دقیق است و بمباران پایگاه عین الاسد طبق محاسبات کامل انجام شده است.

وی اظهار داشت: به هیچ وجه شک نکنید که اگر به ایران حمله می‌کردند تل آویو را با خاک یکسان می‌کردیم چرا که اسرائیل در شهادت سپهبد قاسم سلیمانی نقش داشت و آنها سفر وی از دمشق به بغداد را اطلاع دادند.

محسن رضایی در بخشی دیگر از سخنانش افزود که عربستان با ضعف شدیدی مواجه است و از مواجهه با کشور فقیری همچون یمن ناتوان مانده است.

وی تاکید کرد: معامله قرن که آمریکا قصد تحمیل آن را دارد در حقیقت برای جلوگیری از فروپاشی زودرس این کشور است و گمان می‌کنم که آمریکا طی ده سال آینده به شدت ضعیف شود. به مجرد اینکه مردم عربستان ضعف آمریکا نسبت به سابق را احساس کنند در این کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس انقلاب خواهد شد. فروپاشی بین المللی آمریکا از غرب آسیا آغاز خواهد شد و ایران پرچمدار اخراج آمریکا از منطقه خواهد بود.

رضایی افزود: ملک عبدالله (پادشاه سابق سعودی) عاقل بود و همچون حاکمان بی تدبیر موجود در این کشور نبود.

وی با ابراز تأسف نسبت به همکاری عربستان با دشمنان اسلام و ایران، گفت: این دومین بار است که عربستان علیه ما اقدام و با اسرائیل همکاری می‌کند. ما برای ایجاد اتحادیه امنیت دسته جمعی تلاش می‌کردیم و عربستان باید در کنار ایران می‌ایستاد.

محسن رضایی با اشاره به سپهبد شهید سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی بین مبارزان فلسطینی و عراقی برادری و اخوت ایجاد کرد، امری که در جهان اسلام کمرنگ شده بود. اتحادی که سردار سلیمانی در جهان اسلام ایجاد کرد به اتحادی قدرتمند مقابل آمریکا تبدیل خواهد شد. وی به لبنانی‌ها، سوری‌ها و عراقی‌ها و فلسطینی‌ها مکتب دفاع و تاکتیک‌های جدید را آموزش داد. ما توانستیم فناوری خود را از طریق قاسم سلیمانی به این سرزمین‌ها منتقل کنیم. مکتبی که سلیمانی را تربیت کرد همچنان وجود دارد و فرماندهانی هستند که هویت آنها را آشکار نکرده ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از سردار سلیمانی با عنوان شجاع و کسی جلوتر از سربازانش حرکت می‌کرد، یاد کرد و گفت: ملت ایران سلیمانی را دوست داشت و قهرمان خود در مبارزه با تروریسم می‌دانست. آمریکایی‌ها شهید سلیمانی را ترور کردند و مردم ایران ضرورت واکنش قاطع به این اقدام را احساس کردند.

محسن رضایی همچنین گفت: آمریکایی‌ها طی یک سال اخیر خشونت علیه ما را تشدید کردند و گام دوم انقلاب ایران با رویارویی اقتصادی، سیاسی و نظامی جدی با آمریکا آغاز شده است. هدف ایران در این رویارویی جدید اخراج ایالات متحده از منطقه است و ما کاملاً جدی هستیم. ما وارد جبهه جدیدی علیه آمریکا شده ایم چرا که این کشور رویارویی علنی و رسمی را با ما آغاز کرد. این یک جنگ همه جانبه نبود بلکه آنها عملیاتی را علیه ما انجام دادند و ما جایگاه و هیبت آمریکا را موشک باران کردیم.

وی ادامه داد: از زمان جنگ جهانی دوم هیچ کشوری غیر از ایران به یک پایگاه آمریکایی حمله نکرده و این یک حقیقت است. ایران مهم‌ترین پایگاه آمریکا در منطقه را مورد حمله موشکی قرار داد. آیا این آمریکایی‌ها نبودند که گفتند هیچ فردی آسیب ندیده است و سپس اعتراف کردند که ۶۰ نفر زخمی شده اند و چه تضمینی است که به برجاماندن کشته هم اعتراف نکنند؟

محسن رضایی در خصوص حادثه هواپیمایی اوکراین هم گفت: این حادثه یک تجربه تلخ و اولین خطای سپاه پاسداران طی ۴۰ سال گذشته بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص برجام هم گفت: این توافق دیگر وجود عملی ندارد و با وجود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امکان هیچ توافق هسته‌ای دیگر هم نیست. اروپایی‌ها می‌توانستند برجام را نجات دهند ولی این کار را نکردند. به نقطه شکننده‌ای در رابطه با اروپا رسیده ایم ولی با این وجود خواهان قطع آن نیستیم اما به اروپا اعتماد قبل را نداریم.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین