کد خبر: ۲۲۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
در هفته 31 بارداری جنب و جوش جنین زیاد شده و حرکات او را می توانید روی شکم خود ببینید، در این هفته کم کم باید وسایل ضروری زایمان را آماده کنید.
ناطقان: به هفته های آخر نزدیک می شوید ، هفته به هفته بارداری را با نمناک سپری کرده اید و امروز نوبت به هفته 31 بارداری رسیده اید ؛ هفته ای که باید کم کم به فکر آماده کردن لوازم مورد نیاز زایمان باشید.


هفته سی و یکم بارداری

 
تغییرات و رشد جنین در هفته سی و یکم بارداری
کودک من در هفته 31 ام چه کارهایی انجام می دهد؟
جنین شما بیشتر از همیشه شبیه بچه است:او می تواند سر خود را به اطراف چرخانده و با تکان خوردن هایش ممکن است شما را در شب بیدار نگه دارد. او نیز بسیار پر جنب و جوش شده - ، خود را کش می دهد و لگد می زند، به احتمال زیاد میتوانید این حرکات را متوجه شوید و روی شکمتان ببینید، به خصوص هنگامی که دراز کشیده اید با این حال، الگوی او تکان خوردن و استراحت است، اما به نسبت خواب طولانی تر.

جنین در هفته 31 بارداری
 
همچنین چربی زیادی در زیر پوست او تشکیل شده که به دست ها، پاها و بدنش کمک می کند تا تکان بخورند. دستگاه گوارش ،کبد، کلیه ها و لوزالمعده او نیز کار می کند. مغز کودک شما با سرعت نور کار می کند، سریعتر از همیشه رشد می کند و باعث ایجاد ارتباط بین سلول های عصبی او می شود. او اکنون می تواند سیگنال های خود را از تمام حواس درک کند، گرچه بدیهی است که او نمی تواند بوی چیزی را بفهمد، البته تا زمانی که مایع آمونیاک خانه اش را ترک کند و اولین نفوذ هوای تازه را بدمد.
درست همانطور که شما خانه خود را برای کودک جدید آماده می کنید، کودک نیز خود را برای زندگی در دنیای بیرونی آماده می کند، شکلک در می آورد، تنفس میکند، می بلعد، می خندد و حتی مکیدن انگشت شست خود را شروع می کند.
 
وزن جنین در هفته 31 بارداری
 مادر و جنین در هفته سی و یکم بارداری
 
وضعیت مادر بارداری در هفته 31 حاملگی
بدن من در هفته 31 ام چه کاری انجام می دهد؟!
به تازگی احساس خفگی زیادی کرده اید؟ خوب، با توجه به افزایش جریان خون شما، بدن با عرق کردن، دنبال راهی برای خنک کردن خود است. خب! حتما آب زیادی برای خنک کردن و کم آبی بدنتان مصرف کنید. اگر احساس سوزش یا سوزن سوزن در انگشتان خود دارید، به خصوص انگشت شست و دو انگشت اولتان، این احساس سندرم تونل کارپال است. این ،یک نتیجه تجمع مایع در تونل کارپال است - که ساختاری در مچ دست، اعصاب، تاندون ها و رباط ها است.

هفته سی و یکم بارداری و مراقبتهای لازم
 
شما در دوران مراقبت های پیش از تولد قرار دارید، بنابراین با پزشکتان درباره تمام مسائل، نگرانی یا سوالات خود صحبت کنید. با این حال، اگر دچار انقباضات مکرر بیش از چهار ساعت در ساعت هستید (حتی اگر دردناک نیستند)، تغییراتی را در ترشحات واژنی خود مشاهده می کنید (به عنوان مثال اگر آبکی تر شده اند، دارای مخاطی بیشتری شده و یا خونی هستند) ، گرفتگی، درد شکمی یا از افزایش فشار داخل لگن یا کمر درد رنج می برید، حتما به پزشک خود مراجعه کنید که این موارد ممکن است علائم زودرس زایمان باشند.
 

بایدها و نبایدهای مهم هفته سی و یکم بارداری
 
علائم رایج در هفته سی و یکم:
تنگی نفس در بارداری:
آیا جدیدا به سختی نفس می کشید؟ببخشید، ولی دوباره تقصیر بارداری است. همانطور که رحم شما بر روی اندام های داخلی فشار وارد می کند، ریه های شما نیز احساس تنگی می کنند و به سختی می توانند به طور کامل باز شوند، به این معنی که ممکن است احساس ناخوشایند یا ناراحت کننده ای از تنگی نفس را تجربه کنید. این اتفاق در دوران پایانی بارداری بهبود می یابد، زمانی که کودک شما در حال نزدیک شدن به زایمان است و به سمت پایین تر می رود. خوابیدن به طرفین ممکن است به ریه های شما، فضای بیشتری برای نفس کشیدن دهد.
 
سر درد در دوران بارداری

 
کمر درد در هفته سی و یکم بارداری:
شکم بزرگ و در حال رشد شما می تواند روی کمرتان تأثیر بگذارد، زیرا باید انعطاف پذیری لازم را برای جابجایی وزن جدید پیدا کند. سعی کنید قبل از زایمان در برخی کلاسهای یوگا شرکت کنید، تا بتوانید از کمر و کمر دردتان محافظت کنید و ذهن خود را آرام کنید.
سردرد در هفته سی یکم دوران بارداری:
همان هورمون های مزاحم دوباره ممکن است شما را به سردرد، و همچنین خستگی بارداری دچار کنند. برای از بین بردن میگرن یا سردرد، 15 دقیقه در یک اتاق آرام و تاریک دراز بکشید و یا در حالی که آرام هستید، یک پک یخ روی پیشانی یا گردن خود قرار دهید. قبل از مشاوره با پزشک خود، هیچ دارویی مصرف نکنید.
 

 نکات مهم درمورد هفته 31 بارداری
 
در این هفته چه کارهایی باید انجام دهید:
در مورد برنامه زایمان و تولد فکر کنید:در مورد داروهای درد در طول زایمان تحقیق کنید. شما هنوز مجبور به تصمیم گیری نیستید، اما خوب است که آماده شوید و تمام گزینه ها را ببینید، می دانید که می خواهید دردتان را تسکین دهید، مطمئن باشید که نخواهید توانست، یا منتظر می مانید و ببینید چه احساسی در روز زایمان خواهید داشت. می توانید در کلاس های آموزشی زایمان به همراه شریک زندگیتان ثبت نام کنید، جایی که می توانید همه چیز در مورد کاهش درد را یاد بگیرید، درد درمانی مانند اپیدورال ها و همچنین روش های غیر دارویی مانند تکنیک های تنفسی.


منبع:نمناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین