کد خبر: ۲۲۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۸۳۰ تن انواع مواد مخدر در کشور طی ۱۰ ماهه سال ۹۸ کشف شد.
ناطقان: ناصر اصلانی بعدازظهر یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: امروزه ۲۸۵ میلیون نفر معتاد به موارد مخدر در سطح جهان وجود دارد و همه کشورهای جهان با این پدیده روبه‌رو هستند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال ۹۸ تعداد ۸۳۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده که ۷۵ درصد آن در شرق کشور بوده است.

اصلانی با اشاره به اینکه ۷۴۰ درصد افزایش کشفیات شیشه داشته‌ایم، بیان‌کرد: ۷۴ درصد کشفیات در کشور اطلاعاتی بوده به این معنا که عناصر اصلی قاچاق دستگیر شده‌اند.

وی ادامه‌داد: در ۱۰ ماهه سال ۹۸ فروش، توقیف و مصادره اموال قاچاقچیان ۴۰ درصد و همچنین شناسایی اموال قاچاقچیان که هنوز منجر به صدور حکم نشده ۶۰ درصد افزایش داشته است.

آمار رسمی میزان معتادان در کشور

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه آمار رسمی میزان معتادین در کشور حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است، افزود: شهدای مبارزه با موارد مخدر در کشور ۷۹ درصد کاهش و هلاکت عناصر قاچاق مواد ۱۸ درصد در کشور افزایش داشته است.

اصلانی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد عملیات درگیری در شرق کشور افزایش داشته است، گفت: در خراسان‌جنوبی از ابتدای سال ۳۲۹ نفر از معتادین متجاهر جمع‌آوری شده‌اند که با حذف افراد تکراری به ۲۵۹ نفر رسیده است.

افزایش ۳۳ درصد پاکسازی نقاط آلوده

وی اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی ۲۳ درصد، دستگیری قاچاقچیان حدود ۱۷ درصد و پاکسازی نقاط آلوده ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در سال‌های گذشته به دلایلی پوشش بیمه پایه‌ای معتادان حذف شده بود، بیان‌کرد: برای رفع این مشکل یک سال و نیم تلاش کردیم که این اتفاق در سال آینده رخ خواهد داد.

اصلانی با اشاره به اینکه مواد مخدر مادر و ریشه تمام جرایم است، ادامه‌داد: اگر یک بررسی کارشناسانه و جامع داشت باشیم درمی‌یابیم که مواد مخدر منشأ بسیاری دیگر از آسیب‌های اجتماعی چون سرقت است.

وی اظهار کرد: کشورهای استعمارگر برای اینکه ایران را عقب نگه دارند از حربه‌هایی چون گسترش مواد مخدر استفاده می‌کنند و در این راستا ما باید نهایت تلاش و هوشیاری را داشته باشیم.
منبع: مهر
برچسب ها: مواد مخدر ، کشف ، کشفیات
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین