کد خبر: ۲۲۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: تراز دریاچه ارومیه یک هزار و 271.33 است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 60 سانتی متر افزایش تراز دارد.
ناطقان: فرهاد سرخوش با اشاره با آخرین وضعیت دریاچه ارومیه بعد از بارش‌های اخیر اظهار کرد: تراز دریاچه ارومیه یک هزار و 271.33 است که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 60 سانتی متر افزایش دارد.

وی افزود: وسعت پهنه آبی دریاچه ارومیه 2 هزار و 848 کیلومتر مربع است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 583کیلومتر مربع افزایش وسعت دارد.

رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه حجم دریاچه ارومیه را ۳ میلیارد و 520 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: حجم آبی دریاچه ارومیه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و 550 میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

سرخوش با اشاره به اجرای طرح کهورت اذعان کرد: طرح کهورت در مرحله مطالعاتی بوده و در شعاع نزدیک دریاچه ارومیه هر 6 ماه یکبار افراد برای بررسی بیماری‌های ناشی از خشکی دریاچه ارومیه آزمایش می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: طرح کهورت به بررسی بیماری‌های احتمالی ناشی از خشکی دریاچه ارومیه می‌پردازد و این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی و ‌شرقی اجرا می شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین