کد خبر: ۲۲۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
امروز همزمان با سالگرد انقلاب اسلامی جمعی از مسؤولان کشوری در جمع مردم به سخنرانی پرداخته و به شکست دشمنان و لزوم شرکت در انتخابات اشاره کرده و دلاورمردی‌های سردار سلیمانی را یادآوری کردند.
ناطقان: امروز همزمان با 41 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جمعی از مسؤولین کشوری با حضور در این مراسم در جمع مردم به سخنرانی پرداختند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز در مراسم گرامی‌داشت چهل‌و‌یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اجتماع عظیم امروز اگر چه یادآور سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ است، اما اجتماع عظیم و راهپیمایی میلیونی امروز در ایران اسلامی فقط یادآوری سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیست، بلکه امروز نقطه عطفی در انقلاب است مبتنی بر همان انقلاب و تاکید بر همان مبانی، اما سخن نو و جدید دارد و آثار بسیار به همراه خود دارد.

رئیس قوه قضائیه، با بیان اینکه آنچه امروز خواست مردم بر بستر گام دوم انقلاب اسلامی است، شکل گرفتن همه اجزای نظام در طراز اهداف شکوهمند اسلامی است، افزود: نکته مهم آن است که در دهه پیشرفت و عدالت، پیشرفته شدن کشور با مصرف محصولات پیشرفته اتفاق نمی‌افتد.

آیت‌الله رئیسی: آنچه امروز خواست مردم بر بستر گام دوم انقلاب اسلامی است، شکل گرفتن همه اجزای نظام در طراز اهداف شکوهمند اسلامی است

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: تقسیم همه ظرفیت‌ها در کشور به نام عدالت مهم است، عدالت در حوزه اقتصادی، اجتماعی، قضایی و فرهنگی مدنظر است؛ تاکید همه حوزه‌ها باید بر اجرای اصل اساسی عدالت باشد.

وی تصریح کرد: تکلیف ضدانقلاب و دشمن مشخص است و مردم هم دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز هستند اما تفکر و اندیشه غیرانقلابی کار را مشکل می‌کند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: این تفکر نگاهش به سیاست، سیاست مقاومتی نیست، پیامش به‌ جای مقاومت مذاکره است، در حالیکه مردم در تشییع حاج قاسم اثبات کردند رأی آن‌ها مقاومت است، نه مذاکره!

وی با تاکید بر اینکه نگاه اباحه‌گری به فرهنگ و بدون توجه به مبانی غنی فرهنگ اسلامی نتیجه اندیشه غیرانقلابی است، یادآور شد: یک نسخه این فرهنگ می‌شود شهید سلیمانی و نسخه‌های دیگرش شهید حججی و مدافعان حرم هستند.

تفکر غیرانقلابی نگاهش به دستان دیگران است

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: تفکر غیرانقلابی به‌جای اینکه نگاه به داشته‌های ایران عزیز ما باشد نگاهش به دستان و چشمان دیگران است.

وی با تاکید بر اینکه برای مبارزه با فساد که با چهره انقلاب سازگاری ندارد مردم پشتوانه عظیمی هستند، تصریح کرد: پیام‌های ۲۲ بهمن ۹۸ این است که ایرانی باید قوی شود.

آیت‌الله رئیسی تشریح کرد: اعتقاد و باور قوی و راسخ به انقلاب شکوهمند اسلامی ما را قوی می‌کند و ایران قوی یعنی قوی در حوزه تولید، اقتصاد و کارآفرینی و قوی در حوزه عملیات نظامی.(جزییات بیشتر اینجا)

فرمانده کل ارتش: انتقام سخت و محکمی برای دشمن در راه است

 سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیش از ظهر امروز در سخنرانی مراسم راهپیمایی 22 بهمن کرج ضمن اشاره به شکوه حضور مردم سربلند ایران اسلامی در این آئین، گفت: مصادف شدن 22 بهمن و اربعین سردار قاسم سلیمانی را به فال نیک می‌گیریم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با  بیان اینکه چهل روز از داغ حق طلبان و همه مبارزان مقابل رژیم نحس و نجس صهیونیستی، می‌گذرد، افزود: عروج خونین سرباز ولایت از یاد ملت‌های انقلابی پاک نخواهد شد، تروریست‌های آمریکایی ضربه عین‌السد را فقط یک سیلی تلقی کنند.

امیر سرلشکر موسوی: عروج خونین سرباز ولایت از یاد ملت‌های انقلابی پاک نخواهد شد، تروریست‌های آمریکایی ضربه عین‌السد را فقط یک سیلی تلقی کنند

وی با بیان اینکه دشمن از تأخیر اقدام جمهوری اسلامی ایران برای انتقام سخت خوشحال نباشد، افزود: هرچه دست را برای زدن سیلی بعدی بالا تر ببریم ضربه محکم‌تری را به دشمن خواهیم زد.

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه رژیم دست نشانده پهلوی که عامل سرسپرده نظام سلطه و مجری برنامه‌های آن‌ها در منطقه بود فروریخت، گفت: مردم انقلابی ایران با اتکا به نظام ولایی ضمن استقرار حکومت دینی بعد از هزار و 400 سال موفق به کسب استقلال همه جانبه، مشروعیت و اقتدار مثال‌زدنی شدند که در پرتو انقلاب اسلامی بود؛ بعد از این انقلاب پیشرفت‌های عظیمی در کشور رخ داد که تفکر آن هم برای بعضی‌ها سخت بود.

وی افزود: پیشرفت‌های عظیمی همچون انرژی هسته‌ای، نانو، دانش پزشکی، هوا و فضا، صنایع دفاعی و سلول‌های بنیادی، دستاوردهای بومی و مستقل ایران طی چهل ساله انقلاب است که ما را در جایگاه 10 کشور اول جهان قرار داده است.

کلمه کشته در ادبیات آمریکا تبدیل به ضربه‌مغزی شده است
 

سردار رمضان شریف ظهر امروز در جمع مردم بیرجند در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، اظهار داشت: ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و شروع گام دوم انقلاب توأمان با دستاوردهای قابل توجه ملت ایران و شکست‌های دشمن است.

شریف با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را با همه هیمنه ابرقدرتی شکست داده و صهیونیست‌های غاصب را کوچک کرده، اضافه کرد: دشمن در ترور سردار سلیمانی اشتباه بزرگی مرتکب شد و مطمئن باشید ترور سردار سلیمانی بساط آمریکا و اسرائیل را از منطقه جمع خواهد کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران: دشمن در ترور سردار سلیمانی اشتباه بزرگی مرتکب شد و مطمئن باشید ترور سردار سلیمانی بساط آمریکا و اسرائیل را از منطقه جمع خواهد کرد

وی با تأکید بر اینکه فرزندان مقاومت انتقام سردار سلیمانی را خواهند گرفت، مطرح کرد: عاقبت آمریکا و اسرائیل چیزی جز سرنوشت صدام و رژیم بعث نخواهد بود و چه‌بسا نکبت‌بارتر از آن برایشان رقم خواهد خورد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی امروز شاهد لشکر مؤمن مردم عراق، لبنان، سوریه و یمن و افغانستان هستند و از فرماندهانی که قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت تربیت کرده می‌ترسند.

شریف با تأکید بر اینکه شادمانی دشمن از ترور سردار سلیمانی طول نکشید و ضربه و سیلی محکمی را از سپاه انقلاب اسلامی خورد، اضافه کرد: حالا حالاها مانده تا راجع به حیثیت ازدست‌رفته‌تان حرف بزنید و بدانید ضربه دوم را امروز در راهپیمایی 22 بهمن و ضربه بعدی را در دوم اسفندماه پای صندوق‌های رأی خواهید خورد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر قاسم سلیمانی، مطرح کرد: بیش از ۵۰ میلیون در مراسم‌های مربوط به شهید سلیمانی شرکت کردند و شهید سلیمانی ویژگی‌هایی چون خاکسار بودن در برابر مردم، ولایتمداری و اخلاص داشت که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان مکتب شهید سلیمانی یاد کرد.

وی 22 بهمن را فرصتی برای یادآوری دستاوردهای انقلاب اسلامی چون استقلال و آزادی و آینده پیش رو دانست و تبیین کرد: در دوران قاجار و پهلوی ایران به عنوان مستعمره استکبار می‌سوخت اما امروز سرنوشت کشور در همین محدوده جغرافیایی رقم می‌خورد و انقلاب اسلامی عزت را به کشور ایران برگرداند.
 
 حضور در انتخابات دوم اسفند تکمیل راهپیمایی امروز است

آیت‌الله سیداحمد خاتمی امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن در کرمان اظهار داشت: این گام‌ها مصداق عمل صالح است، عملی که خداوند در پرونده حسنات شما مثل نماز و روزه‌ها ثبت کرده است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: راهپیمایی امسال خصوصیتی دارد که از گذشته آن را متمایز می‌کند اولین ویژگی این راهپیمایی این است که این فجر، فجر سلمانی شد و این راهپیمایی در ادامه بدرقه جاودانه این ملت از شهید سلیمانی فرزند این دیار است.

وی با اشاره به شکوه مراسم تشییع حاج قاسم در کشور افزود: مسئله حاج‌قاسم مسئله فرد نیست مسئله یک جریان و یک مکتب است از ساعت شهادتش که رهبری پیام دادند و به هر مناسبتی در این چهل روز از شهید سلیمانی یاد کردند معنایش این است که این مکتب بماند.

آیت الله قاسمی: مسئله حاج‌قاسم مسئله فرد نیست مسئله یک جریان و یک مکتب است

خاتمی گفت: یاد شهید سلیمانی یعنی یاد اخلاص برای خدا شهید، یاد ولایتمداری و یاد جهاد، یاد احیای مقاومت و حاج قاسم در سن 24 تا 63 سالگی لباس جهاد را از تن در نیاورد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه آمریکا در پی خاورمیانه بزرگ بود که همه کشورها در مشتش باشند، گفت: شهید قاسم سلیمانی آنی نگذاشت که این رؤیای آمریکا تحقق یابد و آمریکا را ناکام گذاشت و در کمتر از سه سال با فرهنگ مقاومت داعش را نابود کرد.

خاتمی حضور در پای صندوق‌های رأی را بیعت با نظام، امام، ولایت و شهیدان دانست و گفت: حضور در انتخابات حق است و تکلیف و با انتخاب نمایندگان اصلح سرنوشتمان را رقم می‌زنیم.

دشمنان حتی به دنبال تعیین دامنه تحقیقات علمی هستند

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنران راهیپمایی ۲۲ بهمن مرکز مازندران اظهار کرد: در میان ۲۰۰ کشور دنیا قدرت‌هایی که خودشان را قدرت بزرگ می‌دانند، توجه خودشان را متوجه انقلاب اسلامی ایران کردند.

وی خاطر نشان کرد: قدرت‌های دنیا به فکر تقسیم منافع موجود در دنیا هستند، سیاست‌های برد ـ برد را در مذاکرات مطرح می‌کنند اما از نظر آنها سیاست برد ـ برد تا زمانی که به منافع آنها لطمه نخورد، برد ـ برد است.

جلیلی اضافه کرد: دشمنان ما به دنبال تسلط کل دنیا هستند، ادعا حاکمیت آنها به حدی است که حتی اجازه نمی‌دهند یک نوجوان عکس سردار سلیمانی را در صفحه اینستاگرام خویش انتشار دهد.

وی اضافه کرد: دشمنان ما فکر می‌کردند که می‌توانند حرکت ملت ما مقطعی است و زود خاموش می‌شود اما امروز مردم ما ۴۱ سال انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرد، انقلاب شجره طیبه‌ای است که گام اول آن مشخص شده است و مردم با قدرت وارد گام دوم شده است.

جلیلی ادامه داد: مردم ایران اسلامی با تکیه بر وعده الهی ایستادگی کرده است، دشمنان ما دیدند که ملت ما نه تنها مقاومت کرده بلکه به پیشرفت‌های مناسبی در حوزه مختلف دسترسی پیدا کرده و الگو الهام بخشی در تمام دنیا تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اگر اسرائیل زمانی سرزمین‌ها را  اشغال می‌کرد اما امروز هر جنگی که شکل می‌گیرد پیروزی از آن مقاومت است، که خودشان می‌گویند الهام از انقلاب اسلامی است، یوم‌الله یک شعار نیست این را دشمنان به خوبی می‌فهمند.

جلیلی یادآور شد: وقتی سردار دل‌ها به شهادت رسید دولت‌های اروپایی پیام دادند که اگر شما بخواهید پاسخ دهید آمریکا با شما شدید برخورد خواهد کرد اما پیام ملت ما با قدرت پایگاه آمریکایی را در هم کوبید و آن را با قدرت اعلام کرد و آمریکا هیچ غلطی نکرد و این قدرت ملت ما است و این قدرت را مردم با تکیه بر وعده‌های الهی این قدرت را ایجاد کردند و تمام معادلات آنها به هم ریخته است.(جزییات بیشتر اینجا)

انقلاب ثابت کرد دین می‌تواند مبنای مدیریت باشد

سردار محمد دهقان پیش از ظهر امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در جمع مردم اصفهان اظهار کرد: یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال یک‌تفاوت اساسی با سال‌های‌گذشته دارد و  آن این‌که راهیپمایی امسال‌ را می‌توان حماسه حضور‌ نامید، حضور مردم هم برای ملت شریف ایران و هم‌ مردم منطقه و هم نظام سلطه‌ پیام‌ متفاوتی دارد.


سردار دهقان خاطرنشان ساخت: سردار سلیمانی نشان داد انقلابی بودن به معنای همراهی و‌ هم‌پایی با ملت، به بصیرت تمام‌ و همواره ‌راه و رسم دشمن ‌را شناختن است و به همگا‌ن که در صحنه ‌ایستادند نشان داد تشخص‌ها نمی‌تواند راهی برای‌ رشد و تعالی باز کند بلکه پذیرش مردم ‌به معنای آنچه‌ مردم است، می‌تواند.

سردار دهقان در ادامه تأکید کرد: همچنین ملت ما اجازه ‌‌نمی‌دهند بدخواهان برای هجوم‌ علیه ملت برنامه‌ریزی کنند و ایران به لحاظ فناوری از چنان سطحی برخوردار است که در هیمنه امریکا نفوذ می‌کند و طرح امریکا در منطقه نقاط پایانی خود را طی می‌کند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: انتخابات ‌دوم‌ اسفند در پیش است و ‌ملت باید افرادی را انتخاب کنند که بیان همین ‌خواسته‌هایی باشد که امروز در راهپیمایی بیان ‌کردند، افرادی توانمند، خلاق، انقلابی،‌شجاع، مؤمن دارای روحیه‌ جهادی، طرفدار عدالت و کسی که از فریاد کشیدن علیه نظام سلطه ابایی ندارد.(جزییات بیشتر اینجا)

انرژی اتمی را به کمک نیروهای متدین انقلابی به دست آوردیم

محمدباقر نوبخت صبح امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن شهرستان گرگان ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: دشمن با ترور سردار سلیمانی حقارت و ذلت خودش در برابر انقلاب اسلامی را نشان داد.

وی با اشاره به دشمنی 40 ساله استکبار علیه انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمن 40 سال دست از عداوت و مقابله با ملت ایران برنداشت؛ جای این سوال وجود دارد که چرا دشمنی بی‌امان دشمن طی این مدت علیه انقلاب اسلامی وجود دارد و چرا دشمن در حال تلاش برای سرنگونی انقلاب اسلامی است.

دشمنی استکبار علیه انقلاب اسلامی فراتر از مسائل نفت است

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: عده‌ای دشمنی استکبار با ایران را مسئله نفت بیان می‌کنند در حالیکه نفت منطقه در دست آمریکاست و آمریکا بزرگترین تولیدکننده نفت است، این مسئله نشان می‌دهد دشمنی استکبار علیه انقلاب اسلامی فراتر از این مسائل است.

وی ادامه داد: ما را 40 سال تحریم کردند اما ایران از لحاظ علمی در منطقه به عنوان کشور اول و در جهان جایگاه 15 را دارد و با وجود 40 سال تحریم توانستیم در دل اتم نفوذ کنیم و انرژی اتمی را به کمک نیروهای متدین انقلابی به دست آوردیم.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین