کد خبر: ۲۲۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
وزیر نیرو برای افتتاح مخازن ۲۰ هزار مترمکعبی داماهی به بندرعباس سفر می‌کند.
ناطقان: همزمان با سفر وزیر نیرو به استان هرمزگان در روز شنبه ۲۶ بهمن‌ماه، مخزن 20 هزار متر مکعبی داماهی به بهره‌برداری خواهد رسید.

با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش چشمگیر منابع آب زیرزمینی و سدهای استقلال، شمیل و نیان و به تبع آن کاهش میزان آب شرب تحویلی به شهر بندرعباس، ایجاد ظرفیت ذخیره به میزان 20 هزار متر مکعب جهت مواقع اضطراری، اتفاقات و تعمیرات نقش قابل توجهی در تامین پایدار آب شرب شهر بندرعباس، بندرخمیر و صنایع غرب خواهد داشت.

در همین راستا شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان عملیات اجرایی احداث مخزن 20 هزار متر مکعبی در شهر بندرعباس (داماهی) را آغاز کرد. این مخزن با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در سفر وزیر نیرو به استان هرمزگان افتتاح خواهد شد.

مخزن 20 هزار متر مکعبی داماهی از نوع بتنی نیمه مدفون است و شرایطی را برای تامین پایدار آب شرب بیش از صد هزار نفر از مردم استان هرمزگان فراهم خواهد کرد.

برای احداث این مخزن، 31 هزار متر مکعب خاکبرداری، 15 هزار متر مربع قالب‌ بندی، هفت هزار و 200 متر بتن‌ریزی، شش هزار و 600 متر مکعب خاکریزی و هزار و 250 متر لوله‌گذاری انجام شده است. همچنین در این پروژه 525 تن میلگرد و 24 عدد شیرآلات نیز استفاده شده است.

افزایش ظرفیت به منظور تامین مصارف آب شرب و صنایع شهر بندرعباس، بندرخمیر و روستاهای در طول مسیر از جمله اهداف این طرح است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین