کد خبر: ۲۲۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
اگر عدم تنفس به هنگام خروپف در خواب به ۱۰ ثانیه برسد، به بدن آسیب خواهد رسید.
ناطقان: سندورم انسداد راه تنفسی یا آپنه در خواب یک خطر برای اختلال خواب منظم است. الکسی کوشنلوف، متخصص گوش و حلق و بینی در مقاله‌ای در این خصوص گفت: تشخیص آن می‌تواند بسیار آسان باشد اگر شما شروع به خروپف در خواب کنید نه به عنوان یک سر و صدای آزار دهنده، بلکه به عنوان یک علامت بیماری می‌تواند برایتان دردسر ساز باشد.

به گفته پزشک، خروپف به خودی خود خطرناک نیست، اما می‌تواند پیشگام بیماری‌های جدی‌تر باشد. بیشتر اوقات، افراد در خواب به خوبی نفس نمی‌کشند. چنین "مکثی در زمان خروپف" می‌تواند به ۱۰ ثانیه برسد و به بدن آسیب برساند.

وی در ادامه افزود: "بزرگترین ناراحتی هنگام قطع تنفس در شب این است که فرد شروع به دریافت اکسیژن کمتری می‌کند. اگر این اتفاق به صورت سیستماتیک رخ دهد، مشکلات مختلفی با سیستم قلبی و عروقی می‌تواند ایجاد کند. خروپف به خودی خود خیلی بد نیست، اما اگر با ایست تنفسی در خواب همراه شود، این یک مشکل بسیار بزرگ است. هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان نیز این موضوع بسیار خطرناک است. "

شایان ذکر است، خروپف عارضه ایست که همه آدم‌های دنیا از آن هراس دارند و هیچ کس دوست ندارد کنار آدمی شب را سپری کند که خروپف می‌کند. خروپف ممکن است بیانگر مشکلی در بدن باشد و بدن با این رفتار در خواب، زنگ در خطر بودن سلامتی فرد را بصدا درمی آورد، به طور مثال در جوانان، خروپف نشانه فشار خون بالاست.

لرزش مجرای تنفسی موجب تولید صدا می‌شود. حال اگر به دلیل نحوه خوابیدن مسیر هوا بسته شود، تنفس دچار مشکل شده و خروپوف آغاز می‌گردد. مطابق با مطالعه جدید که اخیراً در جلسه سالیانه در انجمن رادیولوژی شیکاگو برگزار شد، در خانم ها، خروپف و وقفه تنفسی ممکن است زودتر از آقایان منجر به نقص عملکرد قلب بشود.
برچسب ها: خر و پف ، نشانه ، بیماری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین