کد خبر: ۲۲۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
گاهی اوقات هنگام پخت کیک با مشکلاتی مواجه می‌شویم. یکی از مشکلاتی که با آن رو به رو می‌شویم این است که علت ترک روی کیک چیست؟
ناطقان: کیک نوعی شیرینی با منشأ اروپایی است که در تهیهٔ آن معمولاً چهار مادهٔ اصلی آرد، شکر، تخم مرغ و کره بهم زده شده و پس از درآمدن به حالت اسفنجی، پخته می‌شوند. به علاوه در برخی از انواع گوناگون کیک‌ها، از موادی، چون نشاسته، روغن، میوهٔ درخت و یا خشکبار و مایعاتی مثل شیر، آب یا آب میوه و ادویه جات گوناگون و همچنین از ماده‌ای برای حجم دادن به خمیر مثل بکینگ پودر یا خمیرترش نیز استفاده می‌شود.

ترک خوردن روی کیک به دلیل یکی از اتفاقات زیر است:

• اگر قسمت وسط کیک شما بالا آماده و ترک خورده است، مهمترین علت دمای بیش از اندازه فر شماست؛ اما دلایل دیگری نیز می‌تواند داشته باشد.

• مقدار بکینگ پودر را همیشه دقیق اندازه گیری کنید. مقدار زیاد بکینگ پودر و همچنین جوش شیرین یکی از دلایل ترک خوردن کیک می‌باشد.

• مواد بیش از حد مخلوط شده است.

• میزان آرد مورد استفاده زیاد و مایعات مورد استفاده کم بوده است.

• کیک در طبقات بالاتر از طبقه وسط فر طبخ شده است. (هنگام گرم کردن فر، توری فر را در طبقه وسط قرار دهید.)

• تا ۳۰ دقیقه اول پخت، درب فر را به هیچ عنوان باز نکنید؛ زیرا علاوه بر خوابیدن پف کیک، هوای گرم داخل فر خارج و باعث تغییر در دمای پخت می‌شود.
برچسب ها: ترک خوردن ، کیک ، مشکلات
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین