کد خبر: ۲۲۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
سفیر روسیه در ترکیه گفت که پیام‌های بسیار تهدیدآمیزی را در شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده است که به علت حوادث ادلب او را مستحق مرگ می‌دانند.
ناطقان: «الکسی یرخوف» سفیر روسیه در آنکارا گفت که شرایط ادلب در شمال سوریه موجب ایجاد یک جو هیجانی و متخاصم علیه روسیه در شبکه‌های اجتماعی ترکیه شده است.

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «می‌پذیرم که تنش در سوریه دردناک و بسیار نگران‌کننده است؛ در حالی که در ابتدای امر یک افسر روسی کشته شد و سپس سربازان ترکیه جانشان را از دست دادند؛ اما شما به داد و فریادهای وحشیانه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد یک نگاهی بیندازید.»

یرخوف در ادامه گفت که چنین پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کند: «با زندگی‌ات خداحافظی کن»، «هیچ کس برای تو ناراحت نخواهد شد» و «زمان آن رسیده است که در آتش بسوزی».

سفیر مسکو در ترکیه افزود: «این نفرت‌پراکنی پنج سال پیش نیز رخ داد و آن زمان به جای ادلب، حلب دچار بحران بود؛ اما در نهایت چه شد؟ بحران هواپیما (انهدام جنگنده روسی توسط ترکیه) و ترور سفیر روسیه "آندره کارلوف" به وجود آمد. آیا تاریخ به کسی درس نمی‌دهد؟»

او «عطش خونریزی» در میان برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی و برخی پیام‌ها و نفرت‌پراکنی‌ها را موجب مسدود شدن راه تفکر منطقی دانست.

ابراز نگرانی سفیر روسیه در ترکیه در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه ایران و روسیه را شریک آن‌چه «کشتار غیرنظامیان» در ادلب خواند؛ دانست.

همان‌طور که «الکسی یرخوف» اشاره کرد، تهدید سفیر روسیه در ترکیه همزمان با پیشروی ارتش سوریه در ادلب، در حالی است که پنج سال پیش نیز در زمان عملیات آزادسازی استان حلب، یک پلیس ترکیه، «آندره کارلوف» سفیر وقت مسکو در آنکارا را به هنگام بازدید از یک موزه با شلیک گلوله به قتل رساند و در حالی که فریاد می‌زد گفت که این کار را به خاطر حلب انجام داده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین