کد خبر: ۲۲۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
انتظار بازارهای جهانی درباره اینکه تولیدکنندگان بزرگ نفت کاهش بیشتری در تولید برای جبران کند شدن رشد تقاضا در چین اجرا خواهند کرد، قیمت نفت در معاملات امروز را افزایش داد.
ناطقان: به نقل از رویترز، با انتظار برای اینکه تولیدکنندگان بزرگ نفت کاهش بیشتری در تولید برای جبران کند شدن رشد تقاضا در چین اجرا خواهند کرد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و در مسیر نخستین هفته افزایشی در 6 هفته گذشته قرار گرفت.

هر بشکه نفت برنت با 7 سنت افزایش 56.41 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته یک درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود. نفت برنت تاکنون در این هفته 3.7 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است که نخستین افزایش هفتگی از هفته منتهی به 3 ژانویه است.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 1 سنت افزایش 51.43 دلار معامله شد. قراردادهای این نوع نفت روز گذشته 0.5 درصد رشد قیمتی داشت و تا این لحظه در این هفته 2.4 درصد رشد قیمتی داشته است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در این رابطه گفت: «به دنبال خوش بینی اینکه اوپک پلاس بار دیگر انچه تولید را محدود می کند، انجام خواهد داد و به امید اینکه نقطه اوج شیوع ویروس کرونا نزدیک شده (و روند کاهشی آغاز شود)، قیمت نفت این هفته ثبات یافت.»

با بروز نگرانی‌های ناشی از فزونی عرضه در بازار و همچنین نگرانی در مورد کاهش شدید تقاضا برای سوخت در چین با شیوع ویروس کرونا، قیمت نفت خام حدود 20 درصد از بالاترین رقم در 8 ژانویه 2020 فاصله گرفت.

کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان غیر اوپکی که به اوپک پلاس معروفند، در واکنش به کاهش تقاضا، در حال بررسی کاهش تولید به بیش از 2.3 میلیون بشکه در روز هستند.(جزئیات بیشتر)

مارگارت یانگ، تحلیلگر بازارهای سی ام سی گفت: «احساس حاکم بر بازار به علت بلاتکلیفی ناشی از این ویروس، همچنان در منطقه آسیا پسفیک محتاطانه است.» وی افزود میزان تاثیر مخرب این ویروس بر تقاضا بر نفت همچنان مشخص نیست.

اما دیگر تحلیلگران معتقدند که تاثیرات تقاضا تاکنون تنها بر چین محدود شده است.
منبع: فارس
برچسب ها: ثبات قیمت ، نفت ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین