کد خبر: ۲۲۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
نمایندگان مجلس انگلیس دو نماینده مجلس انگلیس از ترس ابتلا به ویروس کرونا، پس از شرکت در نشستی که گفته می‌شود فرد مبتلا به این ویروس در آن‌جا حضور داشته، داوطلبانه خود را قرنطینه کردند.
ناطقان:  «الکس سوبل» نماینده حزب کارگر با اعلام این خبر در توییتر افزود که هرچند به او گفته شده خطر کمی او را تهدید می‌کند، اما برای اطمینان با وزارت بهداشت تماس گرفته و تمام ملاقات‌های خود را تا هفته آینده لغو کرده است.

او همچنین در گفتگو با شبکه اسکای نیوز توضیح داد که خود را در یکی از اتاق‌های خانه‌اش حبس کرده و قصد ندارد تا چهارشنبه هفته آینده خارج شود.

این سیاستمدار انگلیسی افزود که در این مدت خود را سرگرم مطالعه و انجام کار از راه دور خواهد کرد.

همچنین «لیلیان گرین‌وود» نماینده دیگری که در کنفرانس یادشده شرکت کرده بود در توییتر نوشت، برای احتیاط تمام ملاقات‌های خود را لغو کرده و تا ۲۰ فوریه در قرنطینه به‌سر می‌برد.

ماجرا به کنفرانس پنجشنبه هفته گذشته (۱۷ بهمن) درباره سیستم اتوبوس‌رانی در انگلیس بر می‌گردد که با حضور شماری از اعضای دولت، نمایندگان مجلس، سرمایه گذاران و رییسان شرکت‌های تجاری در سالن معروف ملکه الیزابت ۲ برگزار شد.

برگزار کننده این اجلاس به نام «ترانسپورت تایمز» بعدا در نامه‌ای به مشترکین خود اطلاع داد که فردی مبتلا به ویروس کرونا در نشست شناسایی شده و «هرچند احتمال تماس شما با ویروس بسیار کم است، اما ما جانب احتیاط را رعایت کرده و این موضوع را به شما اطلاع دادیم»

دیروز هم منابع خبری گزارش دادند شناسایی یک زن مبتلا به ویروس کرونا در پایتخت انگلیس، مقامات وزارت بهداشت این کشور را نسبت به شیوع این ویروس از طریق وسایل نقلیه عمومی به ویژه شبکه مترو نگران کرده است.

تاکنون ۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در انگلیس شناسایی شده‌اند که آخرین مورد زنی است که گفته می‌شود به تازگی از چین وارد لندن شده است.

برخی گزارش‌ها از کمبود ماسک در انگلیس حکایت دارد که این مساله باعث اختلال در بخش خدمات دندان‌پزشکی شده است.

براساس آمار‌ها تاکنون ۶۰ هزار و ۱۰۷ نفر به کرونا مبتلا شدند که ۵۹ هزار و ۵۳۹ نفرشان در چین هستند. شمار درگذشتگان این بیماری یک‌هزار و ۳۶۳ نفر اعلام شده و ۵ هزار و ۵۷۶ نفر نیز درمان شده‌اند.

وزارت امور خارجه انگلیس تاکنون حدود ۲۰۰ شهروند این کشور را با پرواز چارتر از چین بازگردانده است. این افراد هم اکنون در دو مرکز درمانی «ارو پارک» و «کنت سهیل پارک» در قرنطینه هستند.

هم زمان پلیس انگلیس به دستور دولت این کشور برای مهار و اعمال سیاست قرنطینه بیماران مبتلا به ویروس کرونا، به حالت آماده باش درآمده است.
منبع: تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین