کد خبر: ۲۲۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
یک مسئول عالی‌رتبه وزارت خارجه آمریکا خواستار دوری گزیدن ترکیه از روسیه و نزدیک شدن به واشنگتن و غرب در سایه تنش میان آنکارا و مسکو در خصوص سوریه شد.
ناطقان: به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، این مسئول عالی‌رتبه وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که تنش میان ترکیه و روسیه در خصوص سوریه، آنکارا را به سمت نزدیک شدن به غرب به ویژه واشنگتن پیش می‌برد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به نقش بسیار مخربی که روسیه در منطقه از جمله سوریه در حال حاضر ایفا می‌کند، تمایل داریم که ترکیه را در صف پیمان ناتو، آمریکا و غرب ببینیم.

این مسئول آمریکایی که خواست هویتش فاش نشود، در استانبول خطاب به خبرنگاران گفت: من معتقدم آنچه را که در سوریه و لیبی شاهد آن هستیم بیانگر ناهماهنگی و عدم تطابق منافع ترکیه و روسیه است.

از سوی دیگر آنکارا دولت طرابلس را به رسمیت می‌شناسد و مسکو را به اعزام هزاران مزدور وابسته به یک شرکت امنیتی روسیه موسوم به "واگنر" برای حمایت از نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" متهم می‌کند؛ این در حالی است که کرملین این اتهام را رد کرده است.

مسئول عالی‌رتبه وزارت خارجه آمریکا "واگنر" را به "ابزاری برای سیاست کرملین" توصیف کرد و گفت: مسبب اصلی بی‌ثباتی، ترکیه نیست بلکه روسیه است.

 وی تاکید کرد: روسیه بر این باور است که راه‌حل نظامی برای سوریه وجود دارد که به نفع بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است اما این امر با منافع ترکیه در ادلب و در کل سوریه مطابق نخواهد بود. توافق و هماهنگی میان منافع ترکیه و آمریکا بسیار بیشتر است و هم‌پیمان ترکیه، آمریکا است نه روسیه.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین