کد خبر: ۲۲۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۳
بادام زمینی از مواد بسیار مغذی است که مصرف آن برای درمان بیماری ها، زیبایی، سلامتی بسیار مفید است و همچنین مصرف بادام زمینی در دوران بارداری خواصی را به همراه دارد.
ناطقان: بادام زمینی طعم و ارزش غذایی مانند گردو و بادام دارد . بادام زمینی نیز بسیار مغذی است. آن ها شامل بسیاری از مواد مغذی ضروری و منبع عالی از منگنز، نیاسین و غیره هستند و طبق آنچه در این بخش از سلامت  می خوانید منبع خوبی از ویتامین ایی ، اسید فولیک، فیبر و فسفر است. بادام زمینی ها برای 8 مقدار ماده مغذی ضروری مثل کاهش خطر بیماری های قلبی، کنترل وزن، تثبیت سطح قند خون، افزایش متابولیک در بدن انسان و غیره شناخته می شوند.درخانه بسیاری از هندی ها بادام زمینی وجود دارد و به عنوان میان وعده مصرف می شود.
بادام زمینی (Mungfali)

طبقه بندی می تواند شامل همه انواع میکرو ارگانیسم ها، حیوانات، گیاهان و غیره باشد که در جهان وجود دارند. این گیاه همچنین به عنوان لوبیا، نخود فرنگی و خانواده سویا شناخته می شود. در هند، عموما تحت محصول بنشن - عمدتا به عنوان دانه های خوراکی طبقه بندی می شود. نام آن در شرایط بیولوژیکی Arachishypogaea خوانده می شود. آن ها در هند بسیار رایج هستند و نام های متفاوتی در بخش های مختلف کشور دارند. در هند از آن به عنوان روغن دانه استفاده می شود. در حالی که آن ها عمدتا از زمین به دست می آیند.


ارزش غذایی بادام زمینی (Mungfali)

آن ها کربوهیدراتی کمی دارند و غنی از مواد مغذی هستند. بادام زمینی منبع بسیار عالی از پروتئین نیز هست. همچنین شامل بیوتین ،نیاسین ،فولات ، منگنز، ویتامین ایی ،تیامین ، فسفر و منیزیم همه اینها برای بدن و ذهن سالم بسیار مهم هستند.

ارزش غذایی برای هر 100 گرم

    567 کالری
    49 گرم چربی کامل
    18 میلی گرم سدیم
    705 میلی گرم پتاسیم
    16 گرم کربوهیدرات کل
    26 گرم پروتئین


تمام خواص و فواید بادام زمینی برای زیبایی ، سلامتی و درمان بیماری ها

بیماری های قلبی عروقی، بیماری آلزایمر، و عفونت:

بادام زمینی ها عمدتا به طور عمده از سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های عصبی و یا هر نوع قارچ ویروسی جلوگیری می کند و تولید اکسید نیتریک در بدن را افزایش می دهد.
بدون کربوهیدرات:

زنان به طور کلی بیشتر درمعرض چاقی در مراحل مختلف زندگی هستند. این می تواند پس از حاملگی یا تغییرات هورمونی، یائسگی یا افسردگی باشد و مشاهده می شود زنانی که کره بادام زمینی را در رژیم غذایی خود حداقل دو باردر هفته دارند، ریسک کمتری در چاقی دارند. برای جلوگیری از چاقی، توصیه می شود به طور منظم بادام زمینی بخورید.


بادام زمینی مراقبت از پوست:

آن ها حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان موجود در بادام زمینی هستند که وقتی آب پز می شوند فعال تر می شوند. جنیستین و آنتی اکسیدانی به نام بیوچنانین خسارت ناشی از رادیکال های آزاد در پوست را درمان می کند. بادام زمینی باعث می شود جوان تر به نظر برسید.
ویتامین ها و مواد معدنی بادام زمینی:

پوست بادام زمینی منبع بسیار زیادی از آنتی اکسیدان ها هستند و دارای محتوای بالای فیبر رژیمی هستند. انواع مختلف پوست بادام زمینی حاوی مقدار زیادی مواد مغذی هستند. اضافه کردن کره بادام زمینی و غیره به رژیم غذایی روزانه می تواند محتوای غذایی را افزایش دهد.
بادام زمینی برای استخوان های سالم :

 فراوانی آهن و کلسیم موجود در کره بادام زمینی مهم ترین عوامل انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان های سالم و قوی است. آن ها تقویت کننده های انرژی با مقادیر زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی هستند.


بادام زمینی برای مبارزه با افسردگی:

علت اصلی افسردگی سطوح پایین سروتونین است.تریپتفون موجود در بادام زمینی ها، ترشح مواد شیمیایی را افزایش می دهد و در نتیجه به مبارزه با افسردگی کمک می کند. در نظر گرفته می شود برای جلوگیری از این بیماری های خطرناک، حداقل دو قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی هفتگی به تناسب و سلامت کمک می کند.
بادام زمینی منبع ویتامین ب است:

مصرف 1.5 اونس روزانه بادام زمینی ممکن است خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. بادام زمینی ها غذای سالمی هستند و منبع خوب ویتامین ب هستند.
بادام زمینی برای محافظت در برابر بیماری های عصاب از جمله آلزایمر:

بادام زمینی ها سرشار از نیاسین است وافرادی که غذاهای غنی از نیاسین (ویتامین ب3)می خورند، یعنی ویتامین ب3 احتمال کمتری دارد که اختلالات مربوط به حافظه نظیر بیماری آلزایمر را بگیرند. نیاسین در کره بادام زمینی وجود دارد به بهبود چنین سلول های عصبی کشنده کمک می کند.


بادام زمینی برای مبارزه با سرطان:

پلی فنولیک در غلظت های بالا بادام زمینی وجود دارند. اسید کوماریک توانایی کاهش خطر سرطان معده را دارد. این کار به کاهش سلولهای سرطانی کمک می کند.
بادام زمینی برای مبارزه با سرطان روده :

سرطان روده تا 58 درصد در زنان و 27 % در مردان با مصرف بادام زمینی کاهش میابد.
بادام زمینی برای قند خون:

مصرف منظم بادام زمینی به جذب کلسیم، چربی ها و کربو هیدرات ها از طریق منگنز که در بادام زمینی ها یافت می شود کمک می کند. سطح قند خون در بدن انسان تنظیم می کند.

تسهیل باروری:

اسید فولیک تولد کودکان مبتلا به اختلال عصبی جدی یا نقص لوله عصبی را کاهش می دهد. اگر مصرف بادام زمینی در دوران بارداری یا قبل از آن انجام شود، احتمال بیماری تا 70 درصد کاهش می یابد.
سایر خواص و فواید بادام زمینی

این آجیل خوشمزه موجب گشاد شدن رگ های بدن و تسهیل جریان خون می شود و از لخته شدن خون و سکته مغزی جلوگیری می کند.

بادام زمینی برای تقویت ریه و طحال مفید است و کلسترول خوب خون را بالا می برد.

بادام زمینی درد معده را از بین می برد و به عنوان نرم کننده سینه استفاده می شود و سرفه خشک را برطرف می کند.

شیر را در مادران شیر ده زیاد می کند و بسیار مقوی است.

به خاطر دارا بودن چربی و کالری زیاد، به افراد چاق توصیه می شود که به اندازه کم ار آن بخورند. بیشتر از 1 مشت بادام زمینی موجب افزایش وزن می گردد.

روغن بادام زمینی، ملین و رفع کننده یبوست می باشد.

مصارف بادام زمینی (Mungfali)

آرد بادام زمینی چربی کم تری نسبت به کره بادام زمینی دارد که محتوای پروتئین بالایی دارد. آرد بادام زمینی طعم خوبی دارد و بادام نیز بدون گلوتن است . میان وعده معروف در ایالات متحده جنوبی، است بادام زمینی در کشورهایی مانند چین، هند و غرب آفریقا محبوب است. وبا سو تغذیه مبارزه می کند. قرار است آن ها در درمان مشکلات پوستی نظیر ،خارش وآکنه بسیار موثر هستند. به عنوان محصول زیبایی به کار می رود
مضرات بادام زمینی (Mungfali)

مواد موجود در بادام زمینی معمولا به جذب مواد مغذی در بدن و کاهش ارزش غذایی که مصرف می شود آسیب می رساند.

آلودگی بادام زمینی گاهی اوقات می تواند منجر به تولید مواد سمی شود. این منجر به از دست دادن اشتها و تغییر رنگ چشم ها منجر به یرقان و همه نشانه های معمول کبد می شود.

یکی از مهم ترین آلرژن ها می تواند بادام زمینی باشد. آلرژی می تواند به طور بالقوه خطرناک باشد. برای افرادی که به بادام زمینی و محصولات بادام زمینی حساسیت دارند توصیه می شود که از آن ها اجتناب کنند.

مسایلی مانند مشکلات کیسه صفرا می تواند یکی دیگر از عوارض جانبی ناخوشایند است . هم چنین ممکن است درد تیز و ناگهانی در سمت راست شکم تجربه کنید. این امر عمدتا به خاطر انقباض کیسه صفرا رخ می دهد. اگر افراد سنگ صفرا داشته باشند به آن ها توصیه می شود از خوردن بادام زمینی اجتناب کنند. در حالی که متناقض با این بیانیه، مطالعاتی صورت گرفته است که نشان می دهند مصرف کره بادام زمینی در حد اعتدال در واقع خطر را سنگ صفرا را تا 25 درصد کاهش می دهد. این به این دلیل است که بادام زمینی ها توانایی کاهش کلسترول را دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین