کد خبر: ۲۲۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
قیمت طلا در معاملات روز جمعه به بالاترین رقم بیش از یک هفته گذشته رسید زیرا سرمایه‌گذاران بر امنیت طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در برابر تاثیرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا متمرکز شده‌اند.
ناطقان: به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز جمعه به بالاترین رقم بیش از یک هفته گذشته رسید زیرا سرمایه‌گذاران بر امنیت طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در برابر تاثیرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا متمرکز شده‌اند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 8 دلار و 6 سنت افزایش 1584.06 دلار فروخته شد. طلا تا 1583.76 دلار، بالاترین رقم از 3 ماه فوریه نیز بالا رفته بود. طلا طی هفته گذشته حدود 0.8 درصد را ثبت کرد.

جورج جرو، مدیرعامل RBC Wealth Management گفت: «سناریوی ویروس کرونا هنوز مشخص نیست و سرتیترهای خبری در این مورد، بازارهای بورس را بی ثبات کرده است؛ و سرمایه‌گذاران را بر آن داشته تا به سوی طلا کوچ کنند.»

«حتی اگر این ویروس از بین برود، انتظار می‌رود طلا در رنج 1550 تا 1600 دلار معامله شود زیرا بی‌ثباتی‌های دیگر نظیر کاهش نرخ بهره در بانک‌های مرکزی جهان، تنش‌های غرب آسیا و دیگر ریسک‌های سیاسی هنوز وجود دارد.»

مقامات چینی روز پنج‌شنبه 121 مرگ جدید و 5 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس در چین اعلام کردند و اقتصاددان ها انتظارات برای رشد اقتصادی چین را کاهش دادند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین