کد خبر: ۲۲۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که ادعای رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر این‌که روسیه جنگ در لیبی را اداره می‌کند، ادعایی باطل است.
ناطقان:  به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهوری این کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا در جریان گفت‌وگوی مطبوعاتی خود اعلام کرد که ادعاهای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در خصوص این‌که روسیه جنگ در لیبی را اداره می‌کند برخلاف واقعیت است.

بوگدانف همچنین تصریح کرد: این اتهام اردوغان واقعیت ندارد و من نمی‌دانم این اظهارات از کجا آمده است؟

رئیس جمهوری ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که فرماندهان نظامی روس، فعالیت‌های نظامی در لیبی را رهبری می‌کنند.

اردوغان با انتقاد شدید از روسیه گفت، روسیه در عالی‌ترین سطح جنگ در لیبی را اداره می‌کند.

وی در جریان بازگشت از پاکستان در جمع خبرنگاران در هواپیما گفت: ترکیه کادری آموزشی و مستشاری در طرابلس دارد اما طرف مقابل که در کنار ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر است ۲۵۰۰ نیروی مزدور روسیه "واگنر" را در این کشور دارد.

اردوغان به تصویر نشست سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و والری گراسیموف،‌ رئیس ستاد ارتش این کشور دیگر نیروهای واگنر در کنار حفتر اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: آنها به اضافه فردی بسیار نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه کسانی هستند که گروه واگنر را اداره می‌کنند.

رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار کرد: روسیه همچنان هرگونه ارتباط با طرف مقابل را رد کرده در حالیکه در سطح عالی جنگ در لیبی را هدایت می‌کند.

اردوغان تاکید کرد: ۱۰ هزار نیروی جنگجو از چند کشور در کنار حفتر می‌جنگند که در میان آنها ۵۰۰۰ سودانی و عناصر چاد و ۱۰ هزار نیرو از کشورهای دیگر هستند.

به گفته اردوغان،‌ کشورش براساس توافقنامه آموزش و امنیت که با دولت فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی امضا کرده تا پایان به تعهدش پایبند است.

اردوغان گفت، حفتر علی رغم این‌که غرب با سلاح و پول از او حمایت می‌کند از برلین گریخت همانطور که در مسکو این کار را کرد، به هر حال ترکیه به مبارزه برای حمایت از حقوق و منافع آنکارا و طرابلس در دریای مدیترانه ادامه خواهد داد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین