کد خبر: ۲۲۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:
جوزپ بورل در ادامه درباره درخواست طرف ایرانی از اروپایی‌ها در زمان خروج آمریکا از برجام گفت: آنها از ما خواستند که به تعهداتمان پایبند بمانیم و خودشان نیز دست‌کم برای چهارده ماه این کار را کردند. اکنون دیگر ادامه نمی‌دهند ولی ما اروپایی‌ها باید قبول کنیم که در ایفای تعهدات برجامی خود موفق نبوده‌ایم.
ناطقان: جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یک‌شنبه در یک پنل در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تنها محدود به تعهدات هسته‌ای ایران در قبال سایر طرف‌ها نیست و دیگر کشورهای امضا کننده این توافق نیز تعهدات اقتصادی درقبال ایران داشته‌اند.

بنابر گزارش یورو نیوز، بورل همچنین با اشاره به اینکه آمریکا به‌طور یک‌جانبه از برجام خارج شده است، تصریح کرد که وظیفه او قانع کردن آمریکایی‌ها نیست  اما تلاش می‌کند، اروپا که مایل به حفظ برجام است از طریق سازوکار اینستکس که تا کنون نتیجه بخش نبوده، این کار را (حفظ توافق) به پیش ببرد.

وی در ادامه درباره درخواست طرف ایرانی از اروپایی‌ها در زمان خروج آمریکا از برجام گفت: آنها از ما خواستند که به تعهداتمان پایبند بمانیم و خودشان نیز دست‌کم برای چهارده ماه این کار را کردند. اکنون دیگر ادامه نمی‌دهند ولی ما اروپایی‌ها باید قبول کنیم که در ایفای تعهدات برجامی خود موفق نبوده‌ایم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح فرانسه برای برقراری تامین و کنترل امنیت تنگه هرمز، این طرح را فاقد وجاهت لازم برای رسیدن به اجماع در اتحادیه اروپا دانست و در ادامه یادآور شد: از آنجایی که برخی کشورهای عضو اتحادیه اساسا فاقد نیروی دریایی برای اعزام نیرو هستند، این پیشنهاد پاریس مورد بازبینی قرار گرفت و عملیات کنترل ترافیک در سطح هفت کشور اروپایی و بدون پرچم اتحادیه اروپا در منطقه مزبور درحال اجراست.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین