کد خبر: ۲۲۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نیروهای ارتش این کشور در میانه تلاشها برای از میان بردن آخرین استحکامات تروریستها، به موفقیتهای قابل ملاحظه ای در شمال غرب سوریه دست یافته اند.
ناطقان: به نقل از الجزیره، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه در نبرد نظامی خود برای از میان برداشتن آخرین استحکامات نیروهای شورشی در شمال غرب این کشور به پیشرفتهای قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌اند.

تلویزیون دولتی سوریه روز یکشنبه اعلام کرد که ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه «تمام روستاها و شهرک‌های کوچک در غرب شهر حلب» را آزاد کردند.

درواقع، نیروهای ارتش سوریه از دسامبر ۲۰۱۹ تاکنون با پشتیبانی هوایی روسیه در حال پیشروی در منطقه ادلب و همچنین مناطق مجاور آن همچون استان‌های حلب و لاذقیه است.

خبرگزاری راشاتودی نیز در گزارشی اعلام کرد که ارتش سوریه برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲ کنترل کامل تمام مناطق پیرامونی حلب را مجدداً بدست آورد و بدین ترتیب، پایانِ سلطه تروریست‌ها بر دومین شهر بزرگ سوریه را رقم زد.

بنابه گزارش سانا، با فرار شورشیان وابسته به گروه هیأت تحریر الشام (جبهه النصره) از پایگاه‌های خود، در مجموع ۲۳ روستا در غرب و شمال حلب آزاد شدند.

انتشار این اخبار به جشن و پایکوبی بزرگی در شهر حلب انجامید و ساکنان این شهر با تاریک شدن هوا در حالی که پرچم ملی سوریه را تکان می‌دادند، به خیابان‌ها آمدند.

گفتنی است که شهر حلب در سال ۲۰۱۶ و در یک عملیات مشترک توسط نیروهای روسیه و سوریه آزاد شد، اما شبه نظامیان شورشی و مخالف دولت بشار اسد در حومه و روستاهای مجاور حلب همچنان در پایگاه‌هایی مستقر بودند و پیوسته از این پایگاه‌ها شهر حلب را با خمپاره انداز هدف قرار می‌دادند که این حملات به تخریب و مرگ گسترده غیرنظامیان انجامید.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین