کد خبر: ۲۲۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که سامانه بارشی امروز در نقاط غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور فعال است، گفت: روز چهارشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود.
ناطقان: صادق ضیاییان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز (۲۸ بهمن‌ماه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال استان‌های فارس و بوشهر، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و از اواخر وقت در برخی نقاط شمال شرق بارش برف و باران همراه با وزش باد و در مناطق جنوبی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که در این روز در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک دور از انتظار نیست، تصریح کرد: فردا (۲۹ بهمن‌ماه) بارش پراکنده در شمال شرق رخ می‌دهد سپس این سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز چهارشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود و در مناطق شمال غرب برخی نقاط استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی سبب بارش برف و باران و وزش باد می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: این سامانه طی روز پنج‌شنبه‌ ( اول اسفندماه) در نیمه غربی و در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق و طی روز جمعه (۲ اسفندماه) در شمال شرق، شرق، سواحل شرقی خزر و دامنه‌های البرز شرقی فعال است و به‌تدریج از اواخر وقت جمعه از کشور خارج می‌شود. همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۲۹ بهمن‌ماه) صاف با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و پس فردا (۳۰ بهمن‌ماه) نیز کمی ابری به تدریج افزایش ابر در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین