کد خبر: ۲۲۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
یک مقام مسئول از آغاز برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در تهران از ۱۴اسفند خبر داد و گفت: مردم در ایام پایانی سال، هیچ کالایی را بدون برچسب قیمت نخرند؛ چراکه قصد فروشنده گرانفروشی است.
ناطقان: یداله صادقی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار ایام پایانی سال گفت: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در نقاط مختلف شهر تهران، از ۱۴ اسفندماه آغاز شده و تا ۲۳ اسفند ادامه خواهد داشت؛ این در حالی است که به موازات آن، از یکم اسفند نیز طرح تشدید نظارت بر بازار شب عید آغاز خواهد شد.

مردم کالایی را بدون برچسب قیمت نخرند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: در ایام پایانی سال، با توجه به اینکه حجم مراجعات مردم و تقاضا برای خرید کالاها بالا می‌رود، مردم خود باید مراقبت کنند که از آن دسته فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی خرید کنند که حتماً کالاهایشان برچسب قیمت دارد؛ به این معنا که اگر برچسب قیمت بر روی کالایی نصب نشده باشد، حتماً قصد فروشنده گرانفروشی است.

وی به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در شهر آفتاب، مجتمع گوشت، فرهنگسرای خاوران، بوستان گفتگو، مصلی امام خمینی (ره)، پارک ارم و بوستان ولایت خبر داد و تصریح کرد: در این نمایشگاه‌ها، عرضه مستقیم پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات صورت خواهد گرفت، ضمن اینکه غرف ویژه‌ای به توزیع کالاهای اساسی اختصاص خواهد یافت تا مردم بتوانند کالاهای اساسی را نیز از جمله گوشت قرمز، مرغ، شکر، برنج و روغن را با نرخ مصوب دولتی و قیمتهایی که تحت کنترل است، خریداری نمایند.

عرضه ۷ هزار تن سیب و پرتقال در ایام پایانی سال

به گفته صادقی، وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح‌های مختلفی را برای ایام پایانی سال در نظر گرفته که از جمله آن، تنظیم بازار سیب و پرتقال و عرضه میوه مورد نیاز مردم در شب عید است؛ به نحوی که در مجموع هفت هزار تن سیب و پرتقال در نظر گرفته شده؛ ضمن اینکه حدود ۵ تا ۶ هزار تن پرتقال مازندران تهیه شده که این پرتقال‌ها، در سردخانه‌های استان مازندران در حال نگهداری است و در زمان مناسب برای توزیع در شب عید، به تهران منتقل می‌شود.

وی اظهار داشت: حدود ۳ هزار تن سیب از محل تولیدات شهرستان دماوند تأمین شده و برای توزیع در شب عید به تهران منتقل می‌شود؛ ضمن اینکه در مجموع سیب و پرتقال شب عید از طریق شبکه‌های مطمئن عرضه از جمله سازمان میادین میوه و تره‌بار، برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین برخی واحدهای صنفی میوه و تره بار توزیع می‌شوند.

صادقی با بیان اینکه قیمت توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازار برای ایام عید، در هفته سوم اسفندماه از طریق ستاد تنظیم بازار اعلام خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در هفت نقطه از شهر تهران تدارک دیده شده تا عرضه کالاهای مورد نیاز مردم برای سال نو از قبیل کیف، کفش، پوشاک و آجیل و خشکبار و همچنین کالاهای اساسی صورت گیرد.

وی افزود: در غرفه کالاهای اساسی مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن نباتی، شکر، محصولات شوینده و بهداشتی، گوشت قرمز منجم عرضه می‌شود که کالاهای اساسی با قیمت مصوب و سایر کالاها مثل شوینده‌ها با تخفیف ۵ تا ۱۰ درصدی نسبت به قیمت درج‌شده بر روی کالا عرضه می‌شود.

از تجمع و احتکار کالا جلوگیری می‌کنیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، درباره فروش‌های فوق‌العاده و اجرای طرح‌های نظارتی ویژه ایام پایانی سال نیز اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۸ و ۹۹ از اوایل اسفند ۹۸ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۹۹ ادامه دارد که بر این اساس، در این طرح تمامی مبادی تأمین و نگهداری کالا و شبکه‌های توزیع را مورد بازرسی قرار می‌گیرند تا از تجمع و احتکار کالا جلوگیری شود؛ ضمن اینکه تمامی عمده فروشی‌ها در این زمان مورد بازرسی قرار می‌گیرند تا در تحویل کالا از نظر کمیت، کیفیت و رعایت قیمت تخلف صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه مصرف‌کنندگان می‌توانند شکایات خود را علاوه بر سامانه ۱۲۴، در سایت www.۱۲۴.ir به عنوان درگاه دریافت شکایات مردمی که به صورت ۲۴ ساعته مشغول به فعالیت است، نیز ثبت کنند؛ خاطرنشان کرد: در عین حال قرار بر این است که در حدود ۳ هزار واحد صنفی در حوزه کیف، کفش و پوشاک نیز فروش فوق العاده داشته باشند که فهرست اسامی این واحدها در سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اطلاع رسانی می‌شود.

صادقی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون نظام صنفی، واحدی که مبادرت به حراج می‌کند، باید قیمت‌های قبل و بعد را به صورت مقایسه‌ای در معرض دید مصرف کننده قرار دهد؛ ضمن اینکه ضریب خاصی برای کاهش قیمت در نظر گرفته نشده؛ اما میزان تخفیف محصولات قطعاً از ۵ درصد کمتر نخواهد بود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین