کد خبر: ۲۲۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از فوت ۵۴۷ نفر ناشی از تصادفات رانندگی طی ده ماه سالجاری در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۰۹ مرد و مابقی زن بودند که بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است.
ناطقان: به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی با بیان اینکه ۸۳ درصد از فوت شدگان بومی هستند، اظهار کرد: جاده‌های برون شهری و راه روستایی با ۳۷۸ مورد و محور درون شهری با ۱۴۷ نفر و راه روستایی با ۲۲ فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: براساس این گزارش بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با ۹۱، بابل با ۷۷ و آمل با ۶۸ بیشترین و شهرستان گلوگاه با ۶ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه مصدومین تصادفات رانندگی ۷ درصد کاهش داشته است، گفت: صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است و در ده ماه امسال، ۱۴ هزار و ۲۴ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

عباسی در خصوص بیشترین و کمترین مصدومان شهرهای مازندران خاطرنشان کرد: براساس آمار ارجاعی از مراکز استان، ساری و میاندرود با ۲ هزار ۵۱۵ نفر، بابل با هزار و ۸۳۹ نفر و آمل با هزار و ۳۸۷ نفر بیشترین و شهرستان فریدونکنار با ۲۳۲ نفر کمترین آمار مصدومان تصادفات رانندگی در آن به ثبت رسید.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین