کد خبر: ۲۲۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
باشگاه گفتگوی والدای در روسیه با مشارکت موسسه مطالعات آکادمی علوم روسیه نهمین کنفرانس خاورمیانه خود را طی روزهای ۱۷ و ۱۸ فوریه(۲۸ و ۲۹ بهمن) در مسکو برگزار می‌کند.
ناطقان: گفتگوهای امسال به موضوع" خاورمیانه در دوران تغییر: در جهت مهندسی جدید ثبات" می‌پردازد. در این نشست‌ها بر برنامه‌های مهندسی منطقه و سناریوهایی که ۲۰۲۰ برای منطه به ارمغان می‌آورد بحث و تبادل نظر خواهد شد.

نشست امسال با طرح معامله قرن، موج تازه اعتراضات در عراق، مصر، لبنان، تغییر قدرت در الجزایر و سودان و بحران انتخابات در اسراییل همراه است. طی ۱۰ سال اخیر کل منطقه شاهد تغیرات اساسی و بنیادینی بوده است.

بیش از ۵۰ سیاستمدار و کارشناس از ۲۰ کشور در نشست امسال شرکت دارند. موضوعا امسال نشست چنین عنوان شده است:

- آینده منطقه در جهان

-درگیری‌های فزاینده در خاورمیانه

-اوضاع در منطقه خلیج فارس و مغرب، روابط میان روسیه و کشورهای منطقه

- روابط میان کشورهای عربی و همسایگان غیر عرب در منطقه

- موج جدید اعتراضات در خاورمیانه

کنفرانس خاورمیانه باشگاه گفتگوی والدای از سال ۲۰۰۹ برگزار می شود. طی این سال‌ها این نشست به میزبانی اردن، مالت، مراکش و سوچی روسیه بوده است. از سال ۲۰۱۶ کنفرانس خاورمیانه سالانه و در مسکو برگزار شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین