کد خبر: ۲۲۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: اعلام آمار حوادث آبان ماه، برعهده شورای امنیت کشور است.
ناطقان: عباس مسجدی آرانی درباره اعلام آمار حوادث آبان ماه، گفت: ما آمار را به شورای امنیت ملی کشور ندادیم بلکه آمار را به شورای امنیت کشور ارسال کرده‌ایم. رییس شورای امنیت کشور، وزیر کشور است و حتما بر اساس مصالحی می توانند آن را اعلام کنند.

وی افزود: ارائه آمار حوادث اخیر، برعهده شورای امنیت کشور است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره موضوعه مطرح شده در رسانه‌ها مبنی بر پاسخش به  سخنان رییس‌جمهور در اینکه  آمار کشته‌شدگان اعتراضات آبان‌ماه در اختیار پزشکی قانونی کشور است ؟ گفت: من پاسخی خطاب به آقای روحانی ندادم. ما سازمانی تخصصی هستیم و پاسخی نداده‌ایم.

وی  در پایان گفت: وزارت کشور مسئول اعلام آمار مربوط به اغتشاشات آبان ماه است نه سازمان پزشکی قانونی.

حجت‌الاسلام روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز  یکشنبه 27 بهمن در پاسخ به پرسش خبرنگار نیویورکر مبنی بر تعداد کشته‌های آبان ماه گفت: در این حادثه رسانه‌های خارجی مبالغه عجیب و غریبی کردند. صد نفر صد نفر بالا بردند تا هزار نفر را رد کردند. از ابتدا هم گفته بودم مشخص شوند کسانی که از نیروهای خودی، بسیج، انتظامی، مردم عادی و عابر مشخص شوند و آن‌هایی که جزو معترضین بودند، به مرکز نظامی تهاجم کردند مشخص شوند. این آمار در اختیار پزشکی قانونی کشور است. آن‌ها می‌توانند اعلام کنند و مشکلی نیست. آمار واقعی با آمار در رسانه‌ها فاصله زیادی دارد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین