کد خبر: ۲۲۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
در حمله مسلحانه به یک کلیسا در بورکینافاسو ۲۴ نفر جان باختند و دستکم ۱۸ نفر زخمی و تعدادی نیز مفقود شدند.
ناطقان: به نقل از آناتولی، مقامات بورکینافاسو اعلام کردند در حمله افراد مسلح به یک کلیسا دستکم ۲۴ نفر کشته و ۱۸ نفر نیز زخمی شدند.

رسانه‌های محلی به نقل از سرهنگ «سلفو کابور» فرماندار منطقه ساحل، اعلام کردند «آمار اولیه نشان می‌دهد تعداد جان باختگان ۲۴ نفر است که از جمله کشیش یک کلیسای پروتستان در میان آن‌ها دیده می‌شود.» او در ادامه افزود مجروحان این حمله به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

در این حادثه، افراد مسلح ناشناس به کلیسایی در استان یاغا در منطقه ساحل در شمال بورکینافاسو یورش بردند و مردم حاضر در آنجا را به گلوله بستند. بورکینافاسو شاهد وخیم‌ترین وضعیت انسانی است. در اکتبر ۲۰۱۹، حضور بیش از ۴۸۶ هزار آواره در داخل این کشور ثبت شده که این آمار دو برابر ژوئیه سال ۲۰۱۹ است. به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، مناطق مرکز نورد و ساحل در بورکینافاسو بیشترین آسیب را دیده‌اند و شرایط‌شان اضطراری است.

وضعیت اضطراری در شمال بورکینافاسو که در ۱۲ ژانویه به پایان رسید برای تقویت مبارزه با تروریسم یک سال دیگر تمدید شد. این وضعیت در هفت منطقه از ۱۳ منطقه آن در حال اجراست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین