کد خبر: ۲۲۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
عضو اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت مرغ گرم ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است.
ناطقان: عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به افزایش عرضه و نبود کشش بازار قیمت هر کیلو مرغ زنده نسبت به ابتدای هفته ۱۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۰۰ تومان کاهش یافته است.

حجت ادامه داد: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید مرغ در ایام پایانی هفته نوسان یک تا ۱.۵ درصدی قیمت دور از انتظار نیست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ در بازار وجود ندارد، اظهار کرد: بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مبنی بر جوجه ریزی ایام پایانی سال کمبودی در عرضه وجود ندارد که بخواهد بر التهاب قیمت بازار شب عید دامن بزند.

وی درباره آخرین وضعیت بازار جوجه یک روزه گفت: با توجه به آن که جوجه ریزی شب عید در ۱۵ بهمن به پایان رسیده است از این رو قیمت کنونی هر قطعه جوجه یک روزه به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار رسیده است.

حجت ادامه داد: بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید جوجه یک روزه در بهمن نسبت به دی ماه ۱۰ میلیون قطعه بیشتر است و ازدیاد عرضه موجب شده که قیمت جوجه به نرخ مصوب ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان برسد.

این مقام مسئول قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: فروش با نرخ‌های فعلی بیانگر زیان حداقل یک هزار و ۲۰۰ تومانی مرغداران است که انتظار می‌رود ستاد تنظیم بازار تجدیدنظری در نرخ مصوب داشته باشد.

حجت با اشاره به اینکه طی دو ماه پایانی سال ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری صورت گرفته است، اظهار کرد: با وجود افزایش جوجه ریزی نسبت به دیگر ماه‌های سال نوسان چشمگیری در بازار شب عید نخواهیم داشت.

ثبات نسبی نهاده‌های دامی کماکان در بازار ادامه دارد
 
این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی اظهار کرد: از ماه‌ها قبل قیمت نهاده‌های دامی با ثبات است و امیدواریم در اسفند با عرضه قابل توجه نهاده از سوی پشتیبانی امور دام این وضعیت کماکان در بازار ادامه یابد تا تولید کنندگان بتوانند با اطمینان خاطر تولید را پشت سر بگذرانند.

وی گفت: در حال حاضر قیمت مکمل، واکسن و دارو نسبت به ایام ابتدایی سال به سبب عدم اختصاص ارز یارانه‌ای به صادرات رشد ۵ برابری داشته که این امر در افزایش هزینه‌های تولید بی تأثیر نبوده است.

خبری از صادرات رسمی مرغ به بازار‌های هدف نیست
 
حجت درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ اظهار کرد: با وجود افزایش تعرفه‌های صادراتی و صدور قوانین متعدد صادرات رسمی مرغ برای تجار صرفه اقتصادی ندارد و همین امر موجب شده تا مرغ به صورت قاچاق به کشور‌های همسایه صادر شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه واردات مرغ به قیمت نابودی صنعت طیور تمام می‌شود، گفت: در شرایط فعلی تحریم که منابع ارزی برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است واردات مرغ می‌تواند علاوه بر هدررفت منابع قابل توجه ارز به قیمت نابودی صنعت طیور تمام شود چرا که بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته کمبودی در جوجه ریزی وجود ندارد که بخواهیم بخشی از نیاز کشور را از طریق واردات تأمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی مرغ به نحوه فعلی دردی از مرغداران دوا نمی‌کند، اظهارکرد: اگرچه از ماه‌ها قبل پشتیبانی امور دام اقدام به خرید تضمینی مرغ منجمد از مرغداران کرده است، اما این امر تأثیر چندانی در تعادل قیمت و کاهش زیان تولیدکنندگان ندارد به همین خاطر می‌توان گفت تا زمانی که خرید مرغ زنده با میزان بالا از تولید کنندگان صورت نگیرد خرید تضمینی به شیوه فعلی دردی از مرغداران دوا نخواهد کرد.

به گفته حجت پشتیبانی امور دام سالیانه ۱۰۰ هزار تن مرغ منجمد از مرغداران خریداری می‌کند که این میزان کمتر از تولید یک ماه واحد‌های مرغداری است به همین خاطر تأثیر چندانی به حال صنعت و قیمت مرغ در بازار ندارد.

وی در پایان از آزادسازی صادرات جوجه یک روزه با تخم مرغ نطفه دار خبر داد و گفت: با توجه به مازاد تولید بیش از تقاضا صادرات جوجه یک روزه با تخم مرغ نطفه دار آزاد شده است که با این وجود اگر میزان صادرات قابل توجه باشد افت محسوسی در قیمت جوجه یک روزه نخواهیم داشت.
برچسب ها: مرغ ، ارزان ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین