کد خبر: ۲۲۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
رییس کمیته صادرات سندیکای برق ایران گفت: یک بخش از تفاهمنامه برقی ایران و عراق انجام و باقی بخش ها به دلیل تغییرات سیاسی اقتصادی عراق فعلا متوقف شده است.
ناطقان: پیام باقری، رئیس کمیته صادرات سندیکای برق ایران درباره آخرین وضعیت تفاهمنامه برقی بین ایران و عراق گفت: به دلیل شرایط سیاسی و تحولات عراق، اجرای این تفاهمنامه فعلاً متوقف شده است. چرا که تغییرات در کابینه این دولت می‌تواند بر این تفاهمنامه تأثیرگذار باشد و ما منتظر اقدامات لازم از سوی عراقی‌ها هستیم.

وی افزود: منتظریم تا شرایط سیاسی عراق به ثبات برسد و ما مواضع خود را پیگیری کنیم. اما از این تفاهمنامه تنها یک بخش که سنکرون کردن شبکه برقی دو کشور تا پایان ۲۰۱۹ میلادی بود انجام شد.

به گفته این مقام مسؤول در آبان امسال با حضور مقامات ایرانی و عراقی شبکه برق دو کشور سنکرون شد. اما بخش بعدی این تفاهمنامه مربوط به کاهش تلفات شبکه برق عراق است که باید در سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شود و با وجود اینکه مقدمات آن فراهم شده و برنامه اجرایی آن از سوی ایران ارائه شده اما فعلاً به دلیل شرایط عراق متوقف است.

باقری اظهار داشت: ایران در حال پیگیری امضای تفاهمنامه ای با سوریه، مشابه تفاهمنامه با عراق است که در همین ارتباط چندی پیش یک هیأت کارشناسی با همراهی وزارت نیرو برای بررسی بیشتر اوضاع صنعت برق سوریه به این کشور اعزام شده‌اند.

وی گفت: زمانی که این هیأت بازگردند، مقامات بلند پایه دولتی و خصوصی ایران به سوریه می‌روند تا یک پروتکل مشابه آنچه با عراق داریم، امضا کنیم.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین