کد خبر: ۲۲۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
نقشینه گفت: امشب با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب، شاهد بارش باران در برخی مناطق خواهیم بود.
ناطقان: امیر حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امشب در بخش‌های شرقی استان خراسان رضوی و جنوبی وزش باد شدید انتظار می‌رود.

او از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: امشب به تدریج با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب به کشور ابتدا در دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از جنوب غرب بارش پراکنده آغاز می‌شود و سپس فردا با تقویت و گسترش فعالیت این سامانه علاوه بر جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی شمال غرب، غرب کشور و دامنه‌های زاگرس شمالی بارش برف و باران خواهند داشت ضمن آنکه در برخی مناطق جنوب غرب بارش به صورت رگبار و رعد و برق و همراه با وزش باد شدیدی رخ می‌دهد.

نقشینه ادامه داد: فردا در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، زنجان، البرز و تهران بارش پراکنده خواهیم داشت که روز پنج شنبه با تقویت سامانه بارشی گستره فعالیت علاوه بر نیمه غربی دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و به تدریج بخش‌هایی از شمال شرق را فرا می‌گیرد.

به گفته وی از بعدازظهر پنجشنبه تا جمعه در مناطق شرق، جنوب شرق وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی شدت بارش در روز پنجشنبه را مربوط به استان‌های شرق لرستان، ارتفاعات استان‌های البرز، قزوین ، تهران، چهار محال و بختیاری، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، غرب استان مرکزی، همدان و زنجان اعلام کرد و گفت: همچنین در برخی مناطق استان‌های خوزستان، ایلام،‌ کهگلویه و بویر احمد و فارس بارش به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید رخ می‌دهد.

او از کاهش دما در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: بنا بر نقشه‌های هواشناسی روز پنجشنبه دمای هوا در جنوب غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب به طور متوسط ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

نقشینه با اشاره به اینکه روز جمعه با تضعیف سامانه بارشی بارش به دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق مربوط می‌شود اظهار کرد: روز شنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام است و مجدد از بعد ازظهر شنبه سامانه بارشی دیگر از سمت غرب وارد کشور می‌شود.
 آسمان پایتخت بارانی می‌شود

این کارشناس هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امشب برای تهران غبار محلی پیش بینی می‌شود و طی چهارشنبه شب تا صبح جمعه سامانه بارشی در تهران فعال خواهد شد به طوری که در ارتفاعات به صورت بارش برف و باران خواهد بود.

او از افزایش دما طی امروز و فردا در پایتخت خبر داد و گفت: امروز بیشینه دمای مهر آباد ۱۳ درجه سانتی گراد روز چهارشنبه ۱۲ درجه سانتی گراد و پنج شنبه ۸ درجه سانتی گراد خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در پایان نسبت به لغزندگی جاده‌های مواصلاتی هشدار داد و گفت: با توجه به شرایط جوی برای جاده‌های مواصلاتی لغزندگی، کاهش دید، مه آلودگی و کولاک برف خواهیم داشت به همین خاطر به هموطنان توصیه می شود از سفرهای غیر ضرور به جاده استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و البرز اجتناب کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین