کد خبر: ۲۲۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: «ویلیام بار» وزیر دادگستری این کشور به اطرافیانش اعلام کرده که ممکن است به خاطر توئیت‌های "دونالد ترامپ" رییس جمهوری ایالات متحده استعفا کند.
ناطقان: آسوشیتدپرس چهارشنبه به نقل از یک مقام ارشد دولتی که نامش را منتشر نکرده است، نوشت: "بار" گفته که به ترامپ هشدار داده است تا از توئیت کردن درباره وزارت دادگستری خودداری کند اما رییس جمهوری به هشدارهای وی اعتنایی نکرده و به همین خاطر به استعفا فکر می‌کند.

"بار" چند روز پیش در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود که توئیت‌های ترامپ درباره پرونده‌ها و کارکنان وزارت دادگستری کار کردن برای وی را «غیرممکن» کرده است.

حتی پس از این انتقاد، ترامپ تاکید کرد این «حق قانونی» وی است که در پرونده‌های جنایی دخالت کرده و استقلال قضایی وزارت دادگستری را دور بزند.

ترامپ روز سه‌شنبه در توئیتی اعلام کرد که قصد دارد از کسانی که در پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا علیه وی فعالیت کرده بودند، شکایت کند.

"بار" تلاش کرده است تا خود را وزیری مستقل نشان دهد که تسلیم فشارهای سیاسی نمی‌شود. اما دموکرات‌ها بارها او را متهم کرده‌اند که تبدیل به وکیل شخصی رییس جمهوری شده است.

عملکرد "بار" به گونه‌ای بوده است که عمدتا به عنوان متحد قابل اعتماد ترامپ شناخته شده است.
منبع: تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین