کد خبر: ۲۲۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا عازم عربستان سعودی شد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور در سفر سه روزه خود به عربستان با ملک سلمان، پادشاه این کشور، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی دیدار می‌کند. این سفر از امروز چهارشنبه آغاز می‌شود و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای پیشین خود گفت مقامات واشنگتن آماده مذاکره با ایران در هر زمانی هستند؛ اما این مسأله نیازمند آن است که ایران در رفتار خود تغییر اساسی دهد و کمپین فشار حداکثری علیه ایران، ادامه خواهد یافت.

پمپئو در ادعایی خطاب به گزارشگران در آدیس بابا، پایتخت اتیوپی و پیش از سوار شدن به هواپیما برای سفر به عربستان گفت: ما عجله‌ای نداریم. کمپین فشار (علیه ایران) ادامه دارد. این تنها فشار اقتصادی نیست؛ بلکه این انزوا از طریق دیپلماسی نیز هست.

وزیر خارجه آمریکا پیش از سفر به اتیوپی، به آلمان، سنگال و آنگولا سفر کرده بود و با مقام‌های این کشورها دیدار و گفتگو داشت. وی پس از عربستان، قصد دارد به عمان سفر کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین