کد خبر: ۲۲۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
بیش از یک میلیون دانش‌آموز رأی اولی فردا برای نخستین بار می‌توانند در انتخابات مجلس مشارکت داشته باشند.
ناطقان: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند برگزار می‌شود؛ طبق گفته‌های مسئولان وزارت آموزش‌و پرورش مدارس و فرهنگیان در برگزاری انتخابات به وزارت کشور کمک می‌کنند یعنی حدود 70 هزار مدرسه کشور شعب اخذ رأی هستند و بیش از 70 درصد فرهنگیان در جریان برگزاری انتخابات به عنوان عوامل اجرایی مشارکت دارند.

همچنین در تهران بیش از 60 درصد مدارس با همه تجهیزات و امکانات به عنوان اماکن اخذ رأی در اختیار وزارت کشور قرار دارند براین اساس در یک هزار و 800 مدرسه تهران حدود 2 هزار صندوق رأی برای برپایی انتخابات آماده شده‌اند.

در همین رابطه علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد یک میلیون و 91 هزار و 945  نفر از دانش‌آموزان شاغل به تحصیل شرایط حضور و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارا هستند (که تعداد 500050 نفر دانش آموز دختر و 591895 نفر دانش آموزان پسر هستند.)

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش وپرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره حضور در انتخابات مجلس اینگونه نوشت:

"مسئولیت اجتماعی ما در انتخابات، مشارکت فعال و انتخاب آگاهانه است. مشارکت همراه با همدلی و وحدت ملی تضمین عزت واقتدار ایران اسلامی در عرصه بین المللی است.

دوم اسفندماه؛ منتظر حضور پر شور فرهنگیان و دانش‌آموزان عزیز به ویژه رای اولی‌ها، پای صندوق‌های رأی هستیم."
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین