کد خبر: ۲۲۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک مورد مثبت بیماری کرونا در شهر اراک شناسایی شده که اکنون تحت مراقبت‌ ویژه و قرنطینه بوده و تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص کرونا نیز در اراک مستقر شده است.
ناطقان: به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اراک، سید محمد جمالیان اظهار داشت: هشت مورد بیمار مشکوک به کرونا ویروس در کل استان مرکزی وجود داشت که پس از آزمایش‌های تخصصی، بیماری یک نفر تأیید شد و نتایج آزمایشگاهی هفت بیمار دیگر منفی بود.

وی اظهار داشت: مورد آزمایشگاهی فرد مشکوک به کرونا ویروس برای تأیید نهایی و قطعی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارجاع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تجهیزات تخصصی آزمایشگاهی کرونا ویروس از کشور آلمان خریداری و در اراک مستقر شده و با کمترین فرصت‌سوزی امکان تشخیص و اقدامات لازم در زمینه بیماران احتمالی وجود دارد.

جمالیان ادامه داد: ترس و وحشت مردم از کرونا ویروس بی مورد است زیرا ۳۰ درصد آنان نیاز به بستری دارند و این ویروس تنها ۲ تا چهار درصد منجر به مرگ می‌شود که این مهم با آنفلوآنزایی که امسال پشت سر گذاشته شد قابل مقایسه نیست.

وی گفت: سرعت انتقال این ویروس بالا می‌باشد که با رعایت اصول بهداشتی فردی قابل پیشگیری است. هر فرد تب‌دار با علائم سرفه باید از ماسک استفاده کند و تا حد امکان از منزل خارج نشود و مردم باید به صورت جدی از دست دادن و روبوسی بپرهیزند.

جمالیان بیان کرد: شستشوی دست‌ها با آب و صابون مایع به مدت ۲۰ ثانیه چندین بار در روز الزامی است و در کاهش سرعت پخش ویروس اثر مستقیم دارد.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی شفاف و بدون پرده در مورد کرونا ویروس سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی است و مردم برای پیگیری اخبار کرونا تنها از مراجع رسمی خبری و رسانه‌های معتبر اقدام کنند.
منبع: مهر
برچسب ها: بیمار ، کرونا ، اراک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین