کد خبر: ۲۲۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
لری تسلر مخترع قابلیت کپی پیست (رونوشت و جایگذاری)، عضو تیم فناوری شرکت‌های اپل، آمازون و یاهو در سن ۷۴ سالگی درگذشت.
ناطقان: یکی از کارآمدترین فرمان‌های موجود در رایانه‌ها قابلیت کپی پیست (رونوشت و جایگذاری) است. این قابلیت توسط لری تسلر که یکی از دانشمندان و مخترعان حوزه فناوری و امور رایانه‌ای است به وجود آمد؛ تسلر در روز دوشنبه و در سن ۷۴ سالگی درگذشت. لری تسلر در سال ۱۹۴۵ و در نیویورک متولد شده و در دانشگاه استنفورد و رشته علوم رایانه تحصیل کرده بود؛ تسلر اولین فعالیت خود را در حوزه هوش مصنوعی آغاز و پس از آن به مرکز تحقیقات پالو آلتو زیراکس پیوست. وی در این مرکز توانست فناوری هوش مصنوعی را تا حد بسیاری ارتقاء دهد و به قابلیت کپی پیست دست پیدا کند.

پس از طراحی این قابلیت توسط تسلر، بسیاری از توسعه دهندگان و برنامه نویسان از آن برای ساخت رابط کاربری، ویرایش متن‌ها و به طور کلی برای طراحی سیستم عامل‌ها استفاده کردند. مرکز تحقیقات پالو آلتو زیراکس اولین سازمانی است که مفهوم گرافیک در صنعت کامپیوتر را طراحی و مفهوم حرکت ماوس در کامپیوتر را تعریف کرد.

مخترع کپی پیست در گذشت

از دستاورد‌های این مرکز شرکت‌های بسیرا زیادی نظیر اپل، در ساخت محصولات خود استفاده کردند که تمامی این دستاورد‌ها زیر نظر تسلر بدست آمده بود و به نوعی این شخصیت در توسعه دنیای رایانه‌ها نقش بسیار موثری داشته است. تسلر همچنین در حال کار روی مفهومی بوده که modeless نام داشت و در آن این مفهوم تعریف شده بود که در یک برنامه نباید حالت‌های مختلفی وجود داشته باشد که کاربر آن‌ها را انتخاب کند بلکه Mode هر نرم افزار باید به صورت خودکار با توجه به نیاز کاربر تغییر کند.

از دیگر فعالیت‌های تسلر می‌توان به حضور در شرکت‌های آمازون، یاهو و اپل اشاره کرد؛ همچنین تسلر در این اواخر به عنوان مشاور فناوری به شرکت‌های زیادی مشاوره می‌داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین