کد خبر: ۲۲۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
استاندار تهران در نشست خبری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تا ساعت ۸:۵۸ دقیقه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در استان تهران رای دادند.
ناطقان: انوشیروان محسنی بند پی در نشست خبری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و  میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با تشکر از تمام مقامات و نهادهای دست اندرکار اظهار کرد: از شش هفت ماه گذشته کار فشرده داشتیم همه تهمیدات در استان تهران برای برگزاری یک انتخابات سالم، شفاف و توام با امنیت فراهم شده است. با توجه به نقش و تاثیرگذاری مجلس شورای اسلامی در تقویت سیاست‌های داخلی  و خارجی  و همچنین در قوی تر شدن کشور در گام دوم  رای مردم حائز اهمیت است.

بندپی  افزود: در استان تهران ۳۰ نماینده برای شهر تهران، ری ، شمیرانات و اسلامشهر در نظر گرفته شده است. در حوزه انتخابیه شهریار(شهریار، ملارد و قدس) یک نماینده، برای دماوند و فیروزکوه یک نماینده و برای رباط کریم و بهارستان یک نماینده و برای حوزه انتخابیه ورامین یک نماینده و همچنین پاکدشت نیز یک نماینده در نظر گرفته شده است. جمعا ۳۵ نماینده به طور کلی در انتخابات شرکت می‌کنند. در استان تهران برای اقلیت‌های دینی یعنی کلیمیان، مسیحیان، ارامنه شمال، زردشتیان، آشوریان و کلدانیان ۴ نماینده در نظر گرفته شده است.

استاندار تهران در مورد تعداد شعبات رای دهی گفت: ۶۲۲۸ شعبه ثابت و ۴۶۱ شعبه سیار وجود دارد به طور کلی ۶۶۸۹ شعبه اخذ رای در استان مشغول اخذ رای هستند تا ساعت ۸:۵۸ دقیقه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در استان تهران رای دادند.

وی افزود: بازدیدهای ما حاکی از آن است که ۹۲ درصد شعبات اخذ رای از ساعات اولیه وارد فرآیند اخذ رای شدند. ۷ تا ۸ درصد شعبات مشکل فناوری اطلاعات داشتند که در حال بررسی و رفع مشکل آنها هستیم. براساس تجربیات ما روند برگزاری انتخابات قابل پیش بینی است. ان‌شاءالله شاهد این خواهیم بود که نمایندگان این استان با حضور حداکثری انتخاب می‌شوند.

بندپی در مورد واجدین شرایط رای تصریح کرد: ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار واجدین شرایط رای هستند. ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ رای اولی داریم. تعداد تعرفه‌های توزیع شده نیز ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار است.

استاندار تهران با بیان این که ۱۳۶۰ نامزد در حال رقابت هستند، اظهار کرد: برای هر کرسی نمایندگی مجلس ۳۹ داوطلب وارد بازی انتخاباتی شدند.

وی درباره تخلفات انتخاباتی گفت: بعضی از تخلفات مربوط به فضای مجازی بوده که ما مداخله چندانی در این موضوع نداشته‌ایم زیرا تعداد کاربران فضای مجازی بسیار زیاد است اما تبلیغاتی که بعد از زمان مقرر شده انجام شده را پیگیری کرده‌ایم و متوجه شدیم که خود نامزدها تبلیغی بعد از ساعت مقرر نداشتند، بلکه طرفداران آنها این کار را انجام دادند. روز گذشته یک خبر پرتاب کوکتل مولوتف  به سمت  شعب اخذ رای داشتیم که چیز خاصی نبود و نگهبان آن را با فوت خاموش کرد در این مورد سه نفر دستگیر شدند که در دادستانی هستند و در حال پیگیری وضعیت آنها هستیم. امنیت انتخابات در استان تهران در سطح عالی است. صبح امروز نیروی انتظامی یک مانور و عصر امروز دو مانور خواهد داشت این مانورها توان نیروی انتظامی ما را نشان می‌دهد ۱۴ هزار نیروی آموزش دیده در حال برقراری امنیت انتخابات هستند.

محسنی بندپی در مورد پایان انتخابات یا تمدید ساعت اخذ رای گفت: هر ساله روند به این صورت است که ۱۰ ساعت رای اخذ می‌شود یعنی از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر در برخی از مناطق مثل روستاهای کوچک این ۱۰ ساعت کفایت می‌کند، اما در برخی مناطق بزرگ که نیازمند تمدید ساعت هستیم این اقدام توسط رئیس ستاد انتخابات هر  استان بررسی و بعد از تایید نهایی ابلاغ می‌شود تمام تلاش ما این است که بتوانیم در همان ساعات قانونی اخذ رای به انجام برسانیم. لازم به ذکر  است که رای گیری تا ساعت ۱۲ شب هیچ مانع قانونی ندارد. انتخابات اما فقط در یک روز برگزار می‌شود و اخذ رای برای روز دوم مشکل قانونی ایجاد خواهد کرد. از شهروندان می‌خواهم که در ساعات اولیه صبح به صندوق رای رفته و این امر را به تعویق نیندازند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین