کد خبر: ۲۲۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
یک روانشناس درباره افراد حسود و چگونگی برخورد با آن‌ها توضیحاتی داد.
ناطقان: علیرضا عابدین روانشناس بالینی درباره چگونگی برخورد با افراد حسود، اظهار کرد: حسادت، در قالب رقابت است، فرد منفعلانه سعی می‌کند آنچه دیگری دارد را به دست آورد و حاضر نیست فعالانه برای آن از راه سالم و صحیح تلاش کند و برای رسیدن به قصد خود از راه‌های ضد اجتماعی استفاده می‌کند.

این روانشناس بیان کرد:  در جامعه بسیار رایج است که افراد به جای ارتقای وضعیت خود و از روی حسادت دیگری را از میدان به در می‌کنند.

وی با بیان اینکه مقدار کمی از حسادت موجب تحریک فرد می‌شود، به گونه‌ای که او برای به دست آوردن هر چیزی حسادت می‌کند، افزود: میزان شدید حسادت باعث خودخوری و خود تخریب‌گری فرد می‌شود و تحقیر او را به دلیل نداشتن چیزی که به آن حسادت کرده به همراه خواهد داشت.

عابدین درباره چگونگی رفتار با فرد حسود، گفت: در برخورد با این قبیل افراد بهتر است اول قوانین سفت و سختی را نسبت به رفتارهای آن‌ها داشته باشیم تا از تکرار این نوع رفتار جدا جلوگیری شود.

این روانشناس ادامه داد: دوم آموزش‌های لازم در مدارس و حتی زودتر در مهد کودک، به فرزندان ما ارائه شود تا قابلیت درگیر شدن در رقابت سالم در آن‌ها ایجاد شود و این فقط مربوط به رقابت در ورزش نیست و شامل موقعیت های مختلف نیز باید شود، همچنین کلاس‌های فرزندپروری سالم و اقتدارگرا برای والدین به صورت رایگان در فرهنگسراها و مساجد و دیگر مراکز دایر شوند تا نسل سالم‌تری به جامعه تحویل دهیم.

عابدین خاطرنشان کرد: در روابط بین فردی در قالب امر به معروف و نهی از منکر، دیگران را در رابطه با حس حسادت در جوامع کوچک و بزرگ یاری کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین