کد خبر: ۲۲۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
در این مطلب می خواهیم طرز تهیه پاستیل خانگی را به شما آموزش دهیم.
ناطقان: جویدن پاستیل بازاری باعث پوسیدگی دندان می‌شود. پس بهتر است که پاستیل را در دهان‌تان نگه دارید که به مرور آب شود. از طرف دیگر ارزش غذایی پاستیل بسیار کم است. در ادامه طرز تهیه پاستیل خانگی را که سالم تر از پاستیل‌های بازاری است را می‌خوانید.

مواد لازم برای تهیه پاستیل خانگی

۲ بسته پودر ژله
۳ فنجان آب جوش
۲۰ الی ۲۴ قاشق چایخوری پودر ژلاتین
سه چهارم فنجان خامه فرم گرفته
پودر قند برای روی پاستیل به میزان لازم

طرز تهیه پاستیل خانگی

ابتدا پودر ژلاتین و ژله را در یک ظرف بریزید، سپس آب جوش را در آن بریزید و خوب هم بزنید تا حل شود. حالا صبر کنید که آب ولرم شود. سپس رنگ خوراکی و خامه را به مخلوط تان اضافه کنید. حالا دور یک دسته نی انعطاف پذیر کش ببندید و آن را در یک لیوان به صورت ایستاده قرار دهید. حالا مایه پاستیل‌ها را درون نی بریزید. سپس نی‌ها را به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود. برای خارج کردن پاستیل از نی می‌توانید با یک وردنه روی نی‌ها بکشید یا از آب گرم استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه پاستیل خانگی دو رنگ

۱ بسته پودر ژله آلوئه ورا

۱ بسته پودر ژله به رنگ و طعم دلخواه

۳ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین

۲/۳ لیوان آب سرد

۲/۳ لیوان شیر

طرز تهیه پاستیل خانگی دو رنگ

ابتدا پودر ژله آلوئه ورا را با نیمی از پودر ژلاتین یعنی ۱/۵ قاشق غذا خوری مخلوط کنید و سپس شیر را به آن اضافه کنید. مخلوط تان را روی در کتری بگذارید تا پودر ژله و ژلاتین شما با حرارت کتری در شیر حل شود. وقتی مایع شفافی حاصل شد آن را در یک قالب سیلیکونی بریزید و نا نیمه آن را پر کنید. حالا قالبتان را در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود. حالا بسته دوم پودر ژله را با بقیه پودر ژلاتین‌تان ترکیب کنید و به آن آب اصافه کنید. دوباره این مخلوط را روی در کتری بگذارید تا در آب خوب حل شود. قالبی که در فریزر گذاشتید را از فریزر در بیاورید و بقیه آن را با مخلوط‌تان پر کنید. قالبتان را دوباره در فریزر بگذارید تا به مدت ۳ الی ۴ ساعت در فریزر بماند و سفت شود. نوش جان.
برچسب ها: پاستیل ، خانگی ، تهیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین