کد خبر: ۲۲۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه تقویت مرزها مورد تأکید مقام معظم رهبری است، گفت: در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۸۵ تن انواع مواد مخدر در مرزها کشف شده است.
ناطقان: به نقل از سایت پلیس، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در سفر به استان کردستان با آیت الله سید محمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفت و گو کرد.

سردار رضایی در این دیدار به تشریح وضعیت مرزهای کشور پرداخت و گفت: بحمداله هیچ‌گونه موارد امنیتی و ناامنی در مرزها نداریم و روحیه معنویت و ایثار در مرزبانان ایران اسلامی حاکم است.

وی با بیان اینکه مرزهای جمهوری اسلامی ایران تهدیدات پیرامونی دارد، افزود: مرزبانان در ۴۸ ساعت اخیر با گروهک تروریستی در مرزهای جنوب شرق کشور درگیر شدند که در این درگیری مسلحانه دو شهید مرزبان تقدیم انقلاب شد اما به گروهک تروریستی اجازه تعدی و تعرض داده نشد.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه به افزایش کشفیات مواد مخدر در مرزهای کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در یازده ماه گذشته بیش از ۸۵ تن انواع مواد مخدر در مرزها توسط مرزبانان کشف شده که افزایش ۵۰ درصدی نسبت به کشفیات سال گذشته را نشان می‌دهد.

سردار رضایی بر ضرورت مبارزه با قاچاق تأکید کرد و گفت: با توجه به منویات امام خامنه‌ای عزیز "مدظله العالی" در خصوص حمایت از تولیدات داخلی، از همان ابتدا با تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق، مقابله با مخلان اقتصادی کشور را به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی مرزبانی ناجا قرار دادیم که به لطف خداوند به توفیقات مطلوبی در این زمینه رسیدیم.

وی تقویت مرزها را مهم دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری "مدظله العالی" تأکید ویژه ای بر تقویت مرزها داشته اند که برای تحقق منویات ایشان، همه نهادها و ارگان‌ها باید به میدان عمل و پای کار بیایند.

فرمانده مرزبانی ادامه داد: در حوزه نیروی انتظامی و ستاد کل یکی از مولفه‌هایی که در حال پیگیری می‌باشد؛ ایجاد شهرک‌های مسکونی و خانه سازمانی است، قطعاً تحقق این مولفه در ارتقای روحیه مرزبانان تاثیرگذار بوده و به طور جد در حال پیگیری هستیم.

سردار رضایی در پایان از زحمات سردار کیومرث شیخی قدردانی و سردار علیرضا مرزبانی را به عنوان فرمانده مرزبانی استان کردستان معرفی کرد.

آیت الله سید محمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این دیدار با اظهار خوشحالی از عملکرد مرزبانان در سراسر کشور، گفت: خداوند را شاکریم که عزیزان ما در نیروهای مسلح، سربازان واقعی امام زمان (عج) هستند.

وی ادامه داد: از زحمات سردار "شیخی" که انصافاً با ایثار و اخلاص به مرزهای استان خدمت کرد، تشکر می‌کنم و به فرمانده جدید مرزبانی استان نیز خوش آمد می‌گویم و امیدوارم در کسوت مرزبانی درخشان باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به نقش موثر مرزبانان در امنیت مرزهای کشور اشاره کرد و افزود: مرزبانان علیرغم مشکلاتی که در مرزها وجود دارد، با ایثار از مرزها مراقبت می‌کنند که دارای اجری عظیم در نزد خداوند است، در مرزها حداقل امکانات در حوزه خدمات باید برای مرزبانان و خانواده‌های آنها فراهم شود تا بخشی از نیازمندی‌هایشان برطرف گردد.

آیت الله حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: اقدامات مرزبانی در خصوص خدمات و ایجاد شهرک‌های مسکونی سازمانی برای مرزبانان ارزنده است که نیازمند یک تصمیم ملی و جدی نیز می‌باشد که باید از طریق نمایندگان مجلس و نهادهای تصمیم گیرنده پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: دشمن در آن سوی مرزها به فکر ضربه زدن به مسائل اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی کشور است که نهادهای تصمیم گیر باید نسبت به رفع مشکلات مرزی تلاش کنند، چرا که ظرفیت خوبی در مرزها وجود دارد که باید از آنها در راستای منافع کشور استفاده کنیم و مشکلات موجود را در گام دوم انقلاب مرتفع کنیم.
منبع: مهر
برچسب ها: مواد مخدر ، کشف ، مرزها
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین