کد خبر: ۲۲۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: در مورد کروناویروس جدید از یک ماه و نیم قبل اقداماتی آغاز شد، اما این اقدامات صرفا در داخل وزارتخانه بود.
ناطقان: عصر دوشنبه جلسه ای مشترک با حضور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و مسئولین روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس و با موضوع کروناویروس جدید برگزار شد.

در این جلسه در خصوص موضوعاتی همچون، پیشگیری، دستورالعمل های اجرایی، راهکارهای عملیاتی و اخذ پیشنهادات مختلف در حوزه مقابله با این ویروس، بحث و تبادل نظر شد.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: در مورد کروناویروس جدید از یکماه و نیم قبل اقداماتی آغاز شد، اما این اقدامات صرفا در داخل وزارتخانه و در قالب قرارگاه پیشگیری و مقابله با کروناویروس انجام شد و حمایت های بین بخشی و حساسیت لازم آنچنان که باید و شاید وجود نداشت. اما خوشبختانه  امروز و البته بعد از تشخیص اولین موارد مثبت کروناویروس در کشور، فراتر از قرارگاه واقع در وزارت بهداشت، ستاد ملی پیشگیری و کنترل کروناویروس تشکیل شده است.

وی افزود: قرارگاه پیشگیری و مقابله با کروناویروس، درصدد بود که در این راستا کمپینی را تشکیل دهد و با ظهور اولین موارد کروناویروس، این کمپین تحت عنوان بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا یا بیماری کووید ۱۹ شکل گرفت. در این زمینه، به عنوان شعار محوری، هشتک #کروناراشکست_می دهیم نیز در نظر گرفته شد و رسانه ها نیز این هشتک را دنبال می کنند. ذیل این اقدامات، اتاق رسانه نیز در ستاد وزارت بهداشت راه اندازی شده است تا اطلاع رسانی به صورت صحیح و به هنگام باشد. در این راستا، کارشناسان و سایر مدیران کمیته های مختلف زیرمجموعه قرارگاه نیز با رسانه ها همکاری کرده و اطلاعات موردنیاز آنها را در اختیارشان قرار می دهند.

جهانپور عنوان کرد: اطلاع رسانی در مورد کروناویروس در دو فاز انجام می شود. فاز اول در مورد آموزش و اطلاع رسانی در مورد کروناویروس جدید یا بیماری کووید ۱۹ است. این فاز در انحصار وزارت بهداشت نیست، گرچه در چارچوب سیاست ها و گزاره های وزارت بهداشت انجام می شود، اما محدود به وزارت بهداشت نبوده و دانشگاه ها در این فاز نقش اساسی خواهند داشت و چنانچه قرار باشد اطلاع رسانی ضریب نفوذ واقعی و موثری پیدا کند، بدون حضور صف و مدیران و مجموعه روابط عمومی دانشگاه ها، امکان پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: فاز دوم اطلاع رسانی به ارائه آمار تجمیعی رسمی مبتلایان و متوفیان اختصاص دارد، این فاز صرفا در حیطه وزارت بهداشت تعریف شده و در وزارت بهداشت به صورت متمرکز انجام شود.

جهانپور، خطاب به مسئولین روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: دانشگاه ها در زمینه نشر اخبار و اطلاع رسانی، مطالب خود را با هشتگ واحد #کرونا را شکست_می دهیم، انتشار دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها، بازوان کمپین اطلاع رسانی کروناویروس هستند، گفت: قطعا، دانشگاه های علوم پزشکی در این عزم ملی، با انگیزه، عزم و اراده جدی ملی، نتایج خوبی را رقم خواهند زد.

جهانپور عنوان کرد: راهکار قطع زنجیره انتقال این بیماری، اطلاع رسانی صحیح و آموزش عمومی است، به هرحال بیماری نوپدید بوده و طبیعی است که ابعاد آن کمی گنگ به نظر برسد و نمی توان انتظار داشت که بروز این بیماری همانند کشور چین باشد. لذا ممکن است رفتار بیماری در ایران اندکی متفاوت باشد، بنابراین، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و آموزش عمومی، بدون ایجاد هراس و نگرانی بی مورد، کاری است که با کمک دانشگاه های علوم پزشکی کشور میسر می شود. درواقع، مرز بین هوشیاری و ایجاد استرس و نگرانی، بسیار حساس است که دانشگاه های علوم پزشکی در چارچوب دستورالعمل ها از پس آن برخواهند آمد.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین